סמינר משותף לקציני צבא בכירים מסין וממדינות ערב

האירוע נועד ליישם את תוצאות פורום שיתוף הפעולה בין סין למדינות ערב, להעמיק את שיתוף הפעולה בתחום הביטחון בין סין למדינות ערב 

משרד ההגנה של סין הודיע ביום שישי האחרון כי יקיים סמינר לקצינים בכירים מצבא סין וממדינות ערב בין התאריכים 18 ביוני עד 2 ביולי.

 

הסמינר, אשר מאורגן על ידי אוניברסיטת ההגנה הלאומית של צבא השחרור העממי שבסיסה בבייג'ינג, יכלול הרצאות, דיונים וביקורים שונים, כך נמסר בהודעה.

 

האירוע נועד ליישם את תוצאות פורום שיתוף הפעולה בין סין למדינות ערב, להעמיק את שיתוף הפעולה בתחום הביטחון בין סין למדינות ערב ולקדם את בניית קהילה עם עתיד משותף לסין ולמדינות ערב. 

 

אימונים הקצינים מגיעים בהמשך למפגש משמעותי שהתקיים במסגרת פורום שיתוף הפעולה בין סין למדינות ערב. המפגש העשירי נערך בבייג'ינג ב-30 במאי 2024 וכלל נציגים מ-22 מדינות ערביות, כולל נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, מלך בחריין חמד בן עיסא אל ח'ליפה, נשיא תוניסיה קייס סעיד ונשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד אל נהיאן.

 

במהלך המפגש, הונחו קווי פעולה לשיתוף פעולה בין סין למדינות ערב לשנים 2024-2026. נידונו נושאים שונים כולל זכויות אדם, שינויי אקלים, ואינטליגנציה מלאכותית. כמו כן, גובשה הכרזה המכונה "הצהרת בייג'ינג", שמטרתה לקדם את בניית קהילה סינית-ערבית עם עתיד משותף ולחזק את הקשרים הבילטרליים בתחומים שונים כמו כלכלה, פוליטיקה, תשתיות ותעופה.

 

במהלך נאומו, הדגיש נשיא סין שי ג'ינפינג את מחויבותה של סין לחיזוק היחסים עם המדינות הערביות ולשמירה על שלום וביטחון בעולם. בנוסף, הוא הביע תמיכה בחברות פלסטין באו"ם וקרא לכינוס ועידת שלום בינלאומית לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ואף הודיע על סיוע הומניטרי בסך 69 מיליון דולר לעזה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית