ארה״ב: המארינס מתאמן על פינוי שגרירות אמריקנית

התרגיל התקיים בבסיס לז'ן בצפון קרוליינה

ארה״ב: המארינס מתאמן על פינוי שגרירות אמריקנית

Photo by Cpl. Kyle Jia | dvidshub

עשרות מפגינים צרחו ברחוב מול השגרירות האמריקנית, היכו בתופים, השליכו  כדורי טניס אל הבניין והשמיעו מוסיקה ברמקולים בקולי קולות.

זה היה תרגיל שהתקיים בבסיס לז'ן בצפון קרוליינה, שם תרגלו המרינס פינוי שגרירות אמריקנית ואזרחי ארה"ב בעת חירום. יחידת המשלוח ה-24 של המרינס בשת"פ עם לוחמי הצי ועובדי מחלקת המדינה תרגלו  פינוי אזרחים ועובדי שגרירות תוך הגנה על מתקני הנציגות.

NATIONAL DEFENSE MAGAZINE דיווח כי קולונל וילקי, סגן מפקד כוח המשלוח של המרינס, הסביר כי כאשר מתחילות מהומות סביב  נציגות אמריקנית ייקראו להגן על הצוותים המרינס ויחידות אמפיביות, שיסייעו לפינוי ימי או יבשתי.

בתרגיל נמסרה הודעה לכוח המגן כי צוות של מחלקת המדינה זקוק לגיבוי. המרינס שלחו כוח לוחמים בכלי טיס מטוס-מסוק אוספריי MV-22, המיועד להטסה מהירה של כוחות מיוחדים. 

על פי תרחיש התרגיל, מצב הנצורים בבניין השגרירות הלך והחמיר, ובנוסף נשלחו 150 "אזרחים" שביימו הפגנה קולנית ומסוכנת לצוות.

הנחתים הקימו חמ"ל מבצעי וגייסו כלי שיט בכוננות פינוי. המפקדים הסבירו שהתרחיש לא כוון למקום מסויים בעולם, אלא שהמרינס  חייבים להיות  מוכנים להגן, לסייע ולפנות צוותים אמריקניים בכל מקום בעולם. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית