אלביט תספק פגזי טנקים למדינת נאט״ו

החוזה יבוצע על פני תקופה של שלוש שנים וכולל אופציות להארכות נוספות

אילוסטרציה | צילום: דובר צה״ל 

המלחמה באוקראינה הביאה למחסור בתחמושת לטנקים באירופה.

ההיצע המתדלדל של תחמושת מהווה קריאת השכמה לבכירי נאט"ו, ארה"ב ומדינות המערב, מאחר שהברית לא התכוננה כראוי לאפשרות של מלחמה יבשתית ממושכת באירופה בעקבות עשורים של שלום יחסי. 

לתוך הוואקום הזה, נכנסת אלביט עם עסקה חדשה לאספקת פגזי טנקים. לפי הודעת החברה, מדובר בחוזה בהיקף של כ-115 מיליון דולר לאספקת תחמושת עבור טנקים למדינה חברה בנאט"ו. החוזה יבוצע על פני תקופה של שלוש שנים וכולל אופציות להארכות נוספות.

המחסור בתחמושת באירופה הפך לדאגה מרכזית עבור בעלות בריתה של אוקראינה. לאחרונה דווח כי התעשייה הצבאית המצומקת של אירופה תתקשה לספק לאוקראינים פגזי ארטילריה וטנקים.

על פי הערכות, אוקראינה משתמשת בתחמושת לפחות פי חמישה ממה שחברות האיחוד האירופי מסוגלות לייצר. 

לאיחוד האירופי היה מעט מה להציע לאוקראינה בשל שנים של קיצוצים בתקציב הביטחון ואסטרטגיה של שמירה על מלאי תחמושת נמוכים מאז המלחמה הקרה. 

ארה"ב אמנם החלה להגביר את ייצור התחמושת בשנה שעברה כשהתברר שהמלחמה תימשך הרבה יותר מהצפוי. אבל עדיין ייקח לתחמושת "שנים" לייצור המוני לרמות מקובלות.

לסיכום, המחסור בתחמושת לטנקים ותותחים באירופה מהווה דאגה גדולה עבור בעלות בריתה של אוקראינה, והם פועלים להגביר את הייצור כדי למנוע מחסור בשדה הקרב. את המחסורים בייצור מקומי, משלימות מדינות אירופה ברכש חיצוני. 

בהיבט זה, ניתן להניח כי אלביט תמשיך לספק פגזי טנקים ו/או ארטילריה לשוק האירופאי בשנים הקרובות, ככל שהמלחמה בין אוקראינה לרוסיה נמשכת. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית