הסאגה ממשיכה: ארה״ב רוצה למכור לארגנטינה מטוסי F-16

אחרי שנים בהן ארגנטינה רוקדת טנגו עם מספר יצרני מטוסים, נראה כי ההחלטה מתקרבת - מטוסים סינים או F-16

news.lockheedmartin.com

ארצות הברית מבקשת את אישור הקונגרס לעסקה רשמית חדשה למכירת 38 מטוסי F-16 בתצורת Blk 10 & Blk 15 לארגנטינה מדנמרק. זאת בנוסף לארבעה מטוסי סיור ימיים מסוג Lockheed P-3 Orion מנורבגיה. 

רפאל מלתוס רואיז דיווח ב-La Nacion כי מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה הודעות המפרטות שתי רכישות נשק מוצעות: הראשונה כללה העברה של עד שישה F-16 בלוק 10 ועד 32 מטוסי בלוק 15, בשווי כולל מוערך של כ-338 מיליוני דולרים. העסקה המוצעת עם נורבגיה הכוללת את ארבעת ה-P-3C בשווי כולל של 108 מיליון דולר.

״ההודעה נשלחה על ידי מחלקת המדינה לסנאט ולוועדות החוץ של בית הנבחרים, וליו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי. שתי ההודעות נושאות את חתימתו של Naz Durakoğlu, עוזר המזכיר של המשרד לענייני חקיקה, ונשלחו בהפרש של בקושי שבוע, ב-7 ביולי, במקרה של דנמרק, וב-13 ביולי, במקרה של העסקה עם נורווגיה״, על פי הפרסום.

על פי פרסום אחר של batimes, אחד המכשולים היה התנגדות בריטית למכירת המטוסים, בגלל איי פוקלנד. עם זאת, נראה כי המשוכה הזו הוסרה. על פי הפרסום מדובר במטוסים של חיל האוויר הדני. 

״המימוש הקונקרטי של המשא ומתן עם קרן המטבע הבינלאומית (IMF) מייצג כיום את הערובה הטובה ביותר לאינטרס האסטרטגי של וושינגטון שהמטוס יגיע מדנמרק ולא מסין.״, כותבים בפרסום. 

עוד מוסיף הפרסום כי ארגנטינה מתעניינת במוצרים של HAL ההודית, כולל פיתוח ומסחור של 20 מוצרים אווירונאוטיים, ביניהם מסוקים. כמו כן ניתן מכתב כוונות לחברת ברהמוס, יצרנית טילי שיוט.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית