מפעל הדשנים האחרון של בריטניה עומד לסגור את שעריו

בהודעה מסרה החברה, שבכוונתה להמשיך לייצר אמוניום חנקתי המיועד לשימוש בחקלאות וחומצה חנקתית באתר בילינגהאם באמצעות אמוניה מיובאת

https://www.cfindustries.com/who-we-are/cf-fertilisers-uk

CF Fertilisers UK Limited, חברה בת של CF Industries Holdings, Inc., הודיעה בשבוע שעבר על כוונתה לסגור לצמיתות את מפעל האמוניה במתחם בילינגהאם, הממוקם בחוף המזרחי של אנגליה.

מדובר במפעל הדשנים האחרון של בריטניה. החברה מסרה, שהסגירה נועדה להבטיח את הקיימות ארוכת-הטווח של עסקיה בבריטניה, ולסייע לשרת את לקוחותיה במדינה בצורה יעילה יותר.

בהודעה מסרה החברה, שבכוונתה להמשיך לייצר אמוניום חנקתי המיועד לשימוש בחקלאות וחומצה חנקתית באתר בילינגהאם באמצעות אמוניה מיובאת, כפי שעשתה ב-10 החודשים האחרונים לאחר החלטתה להשבית זמנית את המפעל באוגוסט 2022.

החברה מעריכה, שזמינות גלובלית נרחבת של אמוניה לייבוא, כולל מרשת הייצור של CF Industries בצפון אמריקה, תאפשר ייצור ומכירה תחרותיים ויעילים יותר של אמוניום חנקתי למטרות חקלאיות עבור לקוחותיה בבריטניה בעתיד.

חובה להציג תעודה מזהה ברכישת אמוניום חנקתי המיועד לחקלאות

החל מה-1 באוקטובר 2023 תחול באנגליה ובווילס חובה חוקית על חקלאים, מגדלים וקואופרטיבים להצגת תעודה מזהה עם תמונה בעת רכישת אמוניום חנקתי למטרות חקלאיות.

קונפדרציית התעשיות החקלאיות (AIC) מסרה, שמשרד הפנים עדכן את רשימת החומרים המכוסים על ידי תקנות הפיקוח על רעלים וחומרי נפץ, כך שתכלול גם אמוניום חנקתי עם תכולת חנקן של 16% או יותר. החובה תחול גם על תרכובות ותערובות. משמעות השינוי היא, שכל מי שמספק מוצרים כאלה יצטרך לאמת את הלגיטימיות של האדם או של העסק המבצע את הרכישה.

ראש מחלקת הדשנים ב-AIC מסר, שהארגון תומך במאמצים למזער ככל הניתן את סיכוני הבטיחות לציבור של דשן שנופל לידיים הלא נכונות (עלול לשמש ליצור חומרי נפץ), אבל הוסיף, שהממשלה לא השכילה להבין כיצד מוצרי אמוניום חנקתי נקנים ונמכרים בחקלאות.

הזמנות דשן נעשות לעתים קרובות על ידי חקלאים ומגדלים בטלפון, ולא פנים-אל-פנים ומעבר לדלפק בחנות, מה שהופך את זה לבלתי מעשי לעמוד בדרישה החדשה להציג דרכון, רישיון נהיגה או תעודה מזהה אחרת עם תמונה. AIC חוששת, שאם לקוחות חקלאיים לא יוכלו להציג למפיצים את תעודת הזהות שלהם עם תמונה, הם לא יוכלו לבצע הזמנה החל מחודש אוקטובר.

בתגובת משרד הפנים נאמר, שהוא מכיר בכך שחקלאים משתמשים בכימיקלים שונים למגוון רחב של שימושים לגיטימיים, אך אין בכוונתו לעשות ויתורים כלשהם. המשרד הסביר, שבאחריותו להבטיח שהבקרות על חומרים אלו הן גם עדכניות וגם מופעלות כנגד מי שרוצים לעשות בחומרים אלו שימוש לרעה, לרבות תיעוד מידע בדבר מכירת אמוניום חנקתי שיכול לשמש גם לצורך יצור חומרי נפץ.

בנוסף לתעודה מזהה עם תמונה, החקלאים יצטרכו לספק שם עסק וכתובת, הצהרה על אופי המסחר שלהם ומספר עוסק מורשה במע"מ. ניתן יהיה לשלוח את התמונה במייל, אך רק אדם אחד יוכל לשמש מייצג של בית עסק, וניתן יהיה להחליף את המייצג אחת ל-18 חודשים. התעודה המזהה שתסופק תוכל להיות של כל בעל תפקיד שמופקד על ביצוע הרכש בעסק, ותיעוד האימות יישמר ויצטרך להתעדכן אחת ל-18 חודשים או במקרה של שינוי.

המידע מתוך פרסומים, שהופיעו בקבוצת ה-LinkedIn  שאני מנהל Explosives / Blasting (Energetic Materials) OSH .

מאמרים קודמים שלי כאן בנושא אמוניום חנקתי

 

בעקבות אסון במחסן אמוניום חנקתי, טוען מאמר אמריקאי: הגנה על חייהם של כבאים אינה הכרחית

לפני שנה, ארה״ב: שריפה במפעל דשנים עם אמוניום חנקתי דרשה פינוי 6,500 איש

בעקבות האסון בביירות: אוסטרליה משנה תקנות אחסנת אמוניום חנקתי

שנתיים וחצי מאוחר יותר: טרם נמצאו האחראים לפיצוץ בנמל ביירות

אוסטרליה: התעשייה במדינת ניו סאות' ויילס נגד תוכנית להחמיר את הרגולציה על אחסון אמוניום חנקתי

סקירת אירועי פיצוץ אמוניום חנקתי במלאת עשור לפיצוץ בעיירה ווסט שבמדינת טקסס

בין כריות אוויר במכונית לחומרי נפץ: תכירו את פרשת  Takata

ארה״ב: לאן נעלמו 30 טונות של אמוניום חנקתי?

אוסטרליה: לאן נעלמו חומרי נפץ מאתר עבודה של אגירה שאובה?

ניו זילנד: כמות גדולה של אמוניום חנקתי מאוחסנת בקירבת צינור גז מרכזי

פסק דין ראשון לתשלום פיצויים לקורבנות הפיצוץ בנמל ביירות

מכלית, שהובילה אמוניום חנקתי, התהפכה בארצות הברית

ארה"ב: פרשת Takata ממשיכה לגבות קורבנות

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית