דיווח: ספקית שירותי תקשורת לווין רוסית נפלה קורבן למתקפת סייבר

על פי פרסומים ברשת, חברת Dozor-Teleport הרוסית נפלה קורבן למתקפת סייבר

Photo by SpaceX on Unsplash

ספקית שירותי תקשורת לווין רוסית בשם Dozor-Teleport, המשמשת את חברות האנרגיה ושירותי ההגנה והביטחון של המדינה, נותקה מהאינטרנט במתקפת סייבר. כך לפי דיווח באתר therecord.media

הרשת הושבתה ביום רביעי שעבר, כאשר גם אתר האינטרנט של החברה היה לא נגיש. ההאקרים, הטוענים שהם קשורים לקבוצת וגנר, צבא שכירי חרב רוסים, גרמו לכאורה נזק למסופי לוויינים, והדליפו והשמידו מידע סודי המאוחסן בשרתי החברה, כולל פרסום 700 קבצים לאתר הדלפות וערוץ טלגרם חדש שנוצר. 

לא היה אזכור לפריצה בערוץ הטלגרם הרשמי של קבוצת וגנר, מה שהוביל לספקנות לגבי מעורבות הקבוצה. מסמך הנמצא בין הקבצים שלכאורה הודלפו, חושף הסכם כביכול המאפשר לשירותי אבטחה רוסים גישה למידע מנויים מאמטל סוויאז, חברת האם של דוזור, אם כי לא ניתן היה לאמת את האותנטיות שלו. 

שחזור רשת הליבה של החברה עשוי להימשך מספר ימים למספר שבועות אם הטענות לגבי הנזק נכונות, בעוד שחזור מלא עשוי להימשך מספר חודשים. מתקפה זו באה בעקבות תקיפה אחרת, קודמת, נגד ספקית שירותי תקשורת הלווין Viasat, שהתרחשה ביום שבו פלשה רוסיה לאוקראינה, והיוותה איום משמעותי על מאמצי ההגנה של אוקראינה.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית