מניהול מנה״ר - לניהול חוות שרתים

אבי דדון יוביל את פרויקט הבינוי של החווה התת קרקעית של טקטוניק שתתפרס על פני שטח של 15,000 מ"ר

קרדיט: אגף דוברות וקשרי ציבור, משרד הביטחון

חברת טקטוניק (Techtonic) מינתה את אבי דדון, שכיהן עד לאחרונה כסמנכ"ל משרד הביטחון וראש מינהל הרכש, לראש מנהלת ההקמה של חוות השרתים (data center) החדשה שתיבנה באזור התעשייה ברוש בבית שמש בהשקעה של מאות מיליוני שקלים.

דדון יוביל את פרויקט הבינוי של החווה התת קרקעית של טקטוניק שתתפרס על פני שטח של 15,000 מ"ר. המתקן החדש צפוי לקבל הסמכה לתקן בניה Tier IV כפי שהוגדר על ידי Uptime Institute.

תקן Tier IV נחשב לתקן המחמיר ביותר לחוות שרתים, בהיבטים של אל-כשל, זמינות התשתית ויתירות (redundancy). טקטוניק נמצאת בשלבים סטטוטוריים מתקדמים לקבלת היתרים ועל פי ההערכות הבנייה תסתיים ברבעון הראשון של שנת 2025.

אבי דדון שרת בצה"ל במשך כ-30 שנה ובתפקידו האחרון שימש כקצין לוגיסטיקה של פיקוד המרכז בדרגת אל"מ. אחרי שמילא שורה של תפקידים במשרד הביטחון התמנה לראש מינהל הרכש (מנה"ר) בדרגת סמנכ"ל משרד הביטחון.

טקטוניק נוסדה על ידי גד בנט, מהנדס תוכנה ויזם היי-טק בעל עבר עשיר כמנהל טכנולוגי ועסקי שעבד במשך כ-15 שנה בשורה של חברות היי-טק בארה"ב ובאירופה. חוות השרתים החדשה של טקטוניק תכלול שני קווי חשמל (קו ראשי וקו גיבוי) בהספק גבוה ביותר של 16 מגה וואט.

תצורת המערכות במתקן כפולה, ומבטיחה יכולת אחזקה ותפעול רציפה גם לאחר אירוע הנובע מתקלה או אירוע מלחמתי. בו בזמן, חוות השרתים תהווה אתר מוגן כנגד איומים מלחמתיים דוגמת פגיעה ישירה של טילים, כולל טילים ארוכי טווח.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית