מבקר הקונגרס בארה"ב: אבדו וחסרים חלקים וחלפים של מטוסי קרב F-35 בשווי של עשרות מיליוני דולרים

בתגובה לדוח הביקורת הודיעה לוקהיד מרטין שהיא משתפת פעולה עם הנהלת פרוייקט המטוסים ומשרד ההגנה

לוקהיד מרטין

יותר ממיליון רכיבים, חלקים וחלפים של מטוסי קרב F-35, ששוויים לפחות 85 מיליון דולר, אבדו בחמש השנים שחלפו בגלל כשלים בעיקוב אחר שרשרת האספקה של החלקים, כך קובע דוח ראיית חשבון של מבקר המדינה בארה"ב. 

הדוח קובע כי מאחר שלממשלה אין מנגנון עיקוב משלה, לא ידוע בדיוק כמה חלקי ממטוסים נמצאים במאגרי החלפים של המטוסים האלו בכל העולם, היכן הם נמצאים ומה שוויים. לכן ייתכן שהכמות והשווי הכספי של החלקים גדולים הרבה יותר משמעריכים בחברת הייצור לוקהיד מרטין. 

דיפנס ניוז מוסר כי יש חילוקי דעות בין משרד פרוייקט המטוסים לבין לוקהיד מרטין על סיווג ומיון חלפים, דבר המקשה על הממשלה ליצור מנגנון משלה לעיקוב אחר החלפים.

בתגובה לדוח הביקורת הודיעה לוקהיד מרטין שהיא משתפת פעולה עם הנהלת פרוייקט המטוסים ומשרד ההגנה כדי להבטיח את זמינות המסמכים הרלוונטיים. "אנו ממשיכים לעקוב אחר מלאי החלפים כדי להבטיח את הכוננות ואת המוכנות והזמינות של כל צי מטוסי  F-35", אומרת לוקהיד מרטין. 

פרוייקט מטוסי F-35 מקיף את ארה"ב, בריטניה, ישראל, נורווגיה, קנדה, דרום קוריאה ואיטליה. הפרוייקט מפעיל מערכת ייחודית לניהול מאגרי חלפים לכל המדינות המפעילות את המטוסים, וזה כולל החל במנועים, צמיגים וכני נחיתה ועד ברגים.

החוק קובע כי כל חלק שייך למעשה למשרד ההגנה האמריקני עד הרגע שבו הוא מורכב או מותקן במטוס F-35  של מדינה משתמשת. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית