פרשת המוסד באיטליה: יום הולדת, חגיגות סיום מבצע או סיפור כיסוי? 

אתרי החדשות באיטליה התמלאו קונספירציות סביב אירוע טביעת ספינה באגם בצפון איטליה | המוסד הוציא הודעה רשמית מטעמו 

קובי גדעון - לע״מ 

בימים האחרונים אתרי החדשות באיטליה התמלאו קונספירציות סביב אירוע טביעת ספינה באגם בצפון איטליה בו נהרג עובד מוסד. על פי פרסומים בחו״לֿ שמו ארז שמעוני. המוסד פרסם הודעה רשמית מטעמו סביב האירוע. 

על פי הפרסומים באיטליה, התאונה ארעה באגם לגו מג'ורה בצפון איטליה. סערה פתאומית הפכה את הספינה שהייתה עמוסה מעבר לכמות המותרת. ארבעה נספו בתאונה. השאר הצליחו לשחות לחוף במרחק כ-150 מטרים. חלקם חולצו על ידי ספינות ומסוק שהוזעקו לאזור. 

דיווחים באיטליה טוענים כי בספינה היו 10-13 ישראלים לצד אנשי ביון איטלקים. סה״כ 23 איש היו על הספינה. הניצולים הישראלים הוטסו בבהילות במטוס פרטי לישראל. מטוס המשמש את המוסד ואת ממשלת ישראל. 

משרד החוץ האיטלקי הודיע שהקונסול בשגרירות ישראל ברומא פועל להחזרת גופת הישראלי לקבורה בישראל. שלטונות איטליה הודיעו שלא היתה זו פעולת טרור.

הדיווחים סביב התאונה התמלאו בהשערות וספקולציות. הגרסה הרשמית היא כי מדובר במסיבת יום הולדת שערכו קולגות מישראל ואיטליה. גרסה אחרת גורסת כי מדובר בחגיגות סיום מבצע משותף. 

הוסיפה למסתורין אשתו של הקפטן, ממוצא רוסי. היא נספתה באירוע. הפרקליטות של Busto Arsizio, האזור בו ארעה התאונה, החלה בחקירת האירוע, כולל היבטי בטיחות וכן תחקרה את הקפטן. אחת השאלות היא איך ספינה המיועדת ל-15 איש, הכילה 23. 

כצפוי, התאגדות עשרות אנשי ביון ישראלים, איטלקים ואולי אחרים, הפינוי הבהול, השתיקה של המוסד, הסתרת שמו של ההרוג הישראלי - כל אלו הציתו את הדימיון של אתרי החדשות בעולם. 

שירותי הביון של איטליה הספיקו לנקות את כל הדירות ששכרו הישראלים וגם את הרכבים השכורים שזנחו. נראה כי גם לאיטלקים יש מה להסתיר באירוע. 




 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית