השורדים: חברות סייבר התקפי ישראליות מנסות ליישר קו עם האינטרסים של ארה"ב

Paragon Solutions, המתמחה בסייבר התקפי, ביצעה מהלך אסטרטגי ב-2019 כדי להבטיח את תמיכתה של ארצות הברית

Photo by NordWood Themes on Unsplash

Paragon Solutions, המתמחה בסייבר התקפי, ביצעה מהלך אסטרטגי ב-2019 כדי להבטיח את תמיכתה של ארצות הברית.  כך לפי פרסום של ft.com. החברה למדה מגורלה של מתחרתה המקומית NSO Group, שנכנסה לרשימת הסנקציות של משרד המסחר האמריקאי. 

פרגון חיפשה הדרכה מיועצים אמריקאים מובילים, השיגה מימון מקבוצות הון סיכון בארה"ב, והצליחה להשיג את ממשלת ארה"ב כלקוח. גישה זו מדגישה מגמה רחבה יותר בתעשיית תוכנות הריגול, שבה חברות מעצבות מחדש את האסטרטגיות שלהן כדי להתיישר עם האינטרסים האמריקאיים.

המוצר של פארגון, Graphite, הוא תוכנה זדונית רבת עוצמה שעוקפת הגנות סמארטפונים, כולל הצפנה באפליקציות הודעות כמו Signal ו-WhatsApp. בדומה לפגסוס של NSO, גם גרפיט יכולה לגשת לנתונים מגיבויים בענן. 

הסוכנות האמריקאית לאכיפת תרופות ומנהלת סמים (DEA) היא בין הלקוחות המובילים של פרגון, על פי מקורבים בענף. מייסד פרגון, אהוד שניאורסון, מפקד בדימוס של יחידת מודיעין האותות של צה״ל, יחידה 8200, הקים את החברה בתמיכת אישים בולטים כמו ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

קבוצת הייעוץ WestExec Advisors 

בשנת 2019, פרגון נעזרה בקבוצת הייעוץ WestExec Advisors מבוססת בוושינגטון, הכוללת בכירים לשעבר בבית הלבן בעת ממשל אובמה. קבוצת הייעוץ סייעה לפראגון בגישתה האסטרטגית לשווקים בארה"ב ואירופה, כמו גם בניסוח התחייבויות אתיות להבטחת שימוש אחראי בטכנולוגיה. החתירה של פרגון לאישור אמריקאי הובילה לרשימת מדינות רחבה יותר שניתן לשווק אליה את Graphite. 

מייסדי פרגון היו מותאמים יותר לחששות הגוברים של ארה"ב לגבי הפצת נשק סייבר. על פי הפרסום, פרגון גם סירבה לבקשות ממשלת ישראל להחליף את פגסוס בגרפיט בארסנל של ערב הסעודית לאחר שהתוכנה של NSO נקשרה לרצח העיתונאי ג'מאל חאשוגי. ההחלטה של פרגון השתלמה כאשר חברות ישראליות אחרות, כמו Quadream (סגרה פעילות) ו-Candiru, עמדו בפני חשיפה ובדיקה של יכולות הפריצה שלהן. 

שוב. מקסיקו כמוקש

עם זאת, המכירה של גרפיט ל-DEA, במיוחד למלחמה בקרטלי הסמים במקסיקו, משכה תשומת לב. חבר הקונגרס אדם שיף, יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, הביע דאגה לגבי השלכות אפשריות על הביטחון הלאומי של ארה"ב והתפשטות יכולות המעקב למשטרים אוטוקרטיים.

בעוד שהאסטרטגיה של פרגון להתיישר עם האינטרסים של ארה"ב אפשרה לה לנווט בנוף תוכנות הריגול המתפתח, נותרו שאלות לגבי השימוש האתי וההשלכות הפוטנציאליות של נשק הסייבר הזה. האיזון העדין בין ביטחון לאומי וזכויות אדם ממשיך לעצב את התעשייה ואת דיוני המדיניות סביבו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית