נאט"ו צפויה לפתוח משרד בטוקיו על רקע המתיחות עם סין

שגריר יפן בארה"ב, קוג'י טומיטה, אישר את התוכנית באירוע בוושינגטון, ואמר כי יפן מקווה להקל על התייעצויות עם שותפי הביטחון של נאט"ו באזור, כמו דרום קוריאה, אוסטרליה וניו זילנד

Chinese foreign ministry spokeswoman Mao Ning

יפן פועלת לפתיחת משרד קישור של נאט"ו בטוקיו, הראשון שלה באסיה, כחלק ממאמציה לחזק את השותפות שלה עם הברית בראשות ארה"ב ולטפל באתגרים הביטחוניים שמציבות סין ורוסיה. שגריר יפן בארה"ב, קוג'י טומיטה, אישר את התוכנית באירוע בוושינגטון, ואמר כי יפן מקווה להקל על התייעצויות עם שותפי הביטחון של נאט"ו באזור, כמו דרום קוריאה, אוסטרליה וניו זילנד.

המהלך מגיע כשיפן מתכוננת לארח את פסגת ה-G7 בהירושימה בין התאריכים 19-21 במאי, שם היא תחפש התאמה הדוקה יותר של גישתה של הקבוצה כלפי סין, שהגדילה את השפעתה הצבאית והכלכלית בהודו-פסיפיק. יפן גם דואגת מהפלישה של רוסיה לאוקראינה בשנה שעברה, שהיא רואה בה איום על הסדר והיציבות העולמיים.

נאט"ו לא הודיעה רשמית על פתיחת משרד הקישור, ואמרה כי לא תגיב על דיונים מתמשכים בין בעלות בריתה. עם זאת, ראש נאט"ו ינס סטולטנברג ביקר ביפן בינואר והתחייב עם ראש הממשלה פומיו קישידה להגביר את שיתוף הפעולה מול אתגרים ביטחוניים "היסטוריים", תוך ציון התוקפנות של רוסיה והכוח העולה של סין.

סין הגיבה בשלילה לתוכנית, והאשימה את נאט"ו ב"התרחבות מזרחה" ו"התערבות" בעניינים אזוריים. דוברת משרד החוץ הסיני, מאו נינג, אמרה בשבוע שעבר כי התוכנית היא "ניסיון להרוס שלום ויציבות אזוריים". היא קראה ליפן לכבד את האינטרסים הלגיטימיים של סין ולהימנע מפעולות שיפגעו ביחסים הבילטרליים וביציבות האזורית.

דיווחנו על כוונת נאט״ו להתפתח לכיוון יפן בחודש פברואר האחרון. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית