בגלל סנקציות: אירופלוט הרוסית שולחת מטוסי נוסעים לתחזוקה ותיקונים באיראן 

באיראן נצבר ידע בעבודות תחזוקה למטוסי נוסעים בגלל סנקציות שמוטלות עליה | ארופלוט שלחה מטוס אחד תוצרת איירבוס לתיקונים באיראן

By Dmitry Zherdin - http://www.airliners.net/photo/Aeroflot---Russian/Airbus-A321-211/1492800/L/, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17050999

חברת התעופה הרוסית ארופלוט עומדת להחזיר לשרות 12 מטוסי נוסעים תוצרת בואינג ואיירבוס שהושבתו בשנה שעברה. ארופלוט שולחת מטוסים לתיקונים ותחזוקה באיראן.

AEROTIME דיווח שמדובר בתמהיל של מטוסי בואינג B777, B737-800, ואיירבוס A321 ו-A350. ארופלוט איננה יכולה לרכוש חלקים למטוסי בואינג ואירבוס מיצרני חלפים, לכן היא מחפשת דרכים לרכוש חלקי חילוף או לשלוח מטוסים לעבודות תחזוקה באיראן.

בגלל הסנקציות המוטלות על רוסיה שלחה כבר ארופלוט מטוס אחד תוצרת איירבוס לתיקונים באיראן. המטוס טס לאיראן ומטופל שם בידי טכנאים ומכונאים של חברת התעופה האיראנית MAHAN AIR.

הסנקציות המוטלות על רוסיה בשל הפלישה לאוקראינה כוללות איסור על מטוסים רוסיים לטוס במרחבים האוויריים של מארה"ב ושל האיחוד האירופי ואיסור על חברות תעופה רוסיות לקבל שירותי תחזוקה או חלפים.

באיראן נצבר ידע בעבודות תחזוקה למטוסי נוסעים בגלל סנקציות שמוטלות עליה, וכך נאלצה איראן לתחזק את מטוסיה בחברות מקומיות. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית