מכירת חץ-3 לגרמניה: הסתיים סבב שיחות נוסף בין הדרגים המקצועיים

בראש המשלחת הישראלית לשיחות עומד ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת, משה פתאל יחד עם מנהל חטיבת טילים וחלל של התעשייה האווירית, גיא בר לב

קרדיט לתמונות: אגף דוברות וקשרי ציבור, משרד הביטחון

המשא ומתן בין ישראל לגרמניה, למכירת מערכת ההגנה הישראלית ׳חץ 3׳, נמשך השבוע בגרמניה, במטרה לגבש הסכם מפורט לייצוא המערכת הישראלית בטווח הזמן הקרוב. בראש המשלחת הישראלית לשיחות עומד ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת, משה פתאל יחד עם מנהל חטיבת טילים וחלל של התעשייה האווירית, גיא בר לב.

המכירה תלויה באישור הממשל האמריקאי שהינו שותף לפיתוח ויצור מערכת 'חץ 3'.

את השיחות השבוע, פתחו בכירי משרדי הביטחון וההגנה, בטקס זיכרון ישראלי - גרמני במחנה הריכוז דכאו. במהלך הטקס חברי המשלחת נשאו דברים. בסיום הטקס נשא דברים בהתרגשות רבה ראש הפרויקט ל'חץ 3' לגרמניה מהצד הגרמני, קולונל קרסטן קופר.

ראש מנהלת 'חומה' במפא״ת שבמשרד הביטחון, משה פתאל: ״האצת השיחות לקראת מכירת מערכת ההגנה האווירית האסטרטגית של מדינת ישראל ׳חץ 3׳ לגרמניה, היא נקודת ציון חשובה, שמהווה צעד נוסף בהידוק הקשר בין ישראל לגרמניה. לפנינו עוד שבועות של עבודה עד להשלמת המשא ומתן וגיבוש החוזה לחתימה״.

מנכ״ל התעשייה האווירית, בועז לוי: ״מערכת ׳חץ׳, המביאה לידי ביטוי את היכולות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם כיום, מהווה מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב-שכבתי של מדינת ישראל. בימים אלו ממש אנו מקדמים ומרחיבים בגרמניה את שיתופי הפעולה העסקיים, ובתוך כך מעמיקים את הקשרים הביטחוניים בין ישראל לגרמניה״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית