מסר הרתעתי: קוריאה הצפונית מציגה תערוכה של ראשי קרב גרעיניים 

קים ג'ונג און בחן את התוכנית וסדר הפקודות לצורך מתקפת נגד גרעינית | במהלך הסיור הוא נחשף לתוצרי המכון לנשק גרעיני של קוריאה הצפונית ואף סיפק יעדי עבודה למנהלי המכון 

pyongyangtimes

בתמונות שפורסמו באתר ממשלתי של קוריאה הצפונית, נראים ראשי קרב גרעיניים מסודרים על המדפים. נראה כי מטרת החשיפה, היא הרתעה - יש משמעות לכמות הרש״קים שיש למדינה.

על מנת שאויב פוטנציאלי, במקרה זה - ארה״ב, דרום קוריאה או יפן, ירתע - יש צורך שהוא יבין שהוא בסיכון. ככל שיש יותר רש״קים המחוברים לטילים, כך ההסתברות שכמה מהם יפגעו ויתפוצצו, גדלה. 

״קים ג'ונג און, המזכיר הכללי של מפלגת הפועלים של קוריאה ונשיא המדינה לענייני הרפובליקה העממית הדמוקרטית של קוריאה, נכח במיקום הרכבת ראשי נפץ גרעיניים על טילים בליסטיים ב-27 במרץ״, כך לפי פרסום בתקשורת המקומית. 

״המכון לנשק גרעיני של קוריאה הצפונית דיווח לקים ג'ונג און על העבודה והייצור של השנים האחרונות לחיזוק הכוח הגרעיני. הן באיכות והן בכמות, בהתאם למדיניות האסטרטגית שנקבעה.״ 

על פי הפרסום, הוצגה לג'ונג און תמונת מצב הכוללת בפירוט את האמצעים להפעלת נשק גרעיני, מפרטים טכניים ומאפייני פעולה מבניים של נשק גרעיני, כולל נשק טקטי חדש.

הוא גם למד על העבודה על מערכת השו״ב המשולבת של נשק גרעיני בשם "Haekpangashoe" שנבחנה בתרגיל הטקטי המשולב האחרון במדינה, המדמה התקפת נגד גרעינית.  

ג'ונג און אף בחן את התוכנית וסדר הפקודות לצורך מתקפת נגד גרעינית. ״הקו של מפלגתנו להגדלת הכוח הגרעיני נועד להגן על הביטחון הנצחי של המדינה ועל השלום והיציבות האזוריים״, אמר ג'ונג און. 

 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית