משרד התקשורת קובע לבזק את מרווח הרווח המינימלי במכירת סיב אופטי ללקוח

המטרה: הגנה על מתחרים של בזק בשוק הסיבים ועידוד תחרות | הפיקוח יעשה עצמית על ידי בזק - החברה תידרש לבצע הפחתה של התעריף הסיטונאי למתחרים באופן עצמאי בהתאם לשיטת החישוב במבחן

Bigstock

 משרד התקשורת פועל על מנת לשמר תחרות בשוק הסיבים. שימוע חדש מגדיר את מרווח המחיר המינימלי שבזק (הגוף החזק בעולם התקשורת הישראלי), יכולה לגבות מלקוח קצה. מרווח זה עומד על 25 אחוזים בין מחיר קו סיטונאי, מחיר התשתית הניתן למתחרות של בזק, לבין המחיר הקמעונאי בו בזק מוכרת את השירות ללקוח קצה. 

מטרת המהלך היא לאפשר מרווח רווח מספיק לחברות תקשורת קטנות, המתחרות בבזק. אם בזק מפרסמת מבצע ללקוחות, המבטיח מרווח רווח פחות מ25 אחוזים, בזק נדרשת להודיע למשרד שבוע מראש, כדי לאפשר למתחרות שלה להתארגן שיווקית בהתאם. כמו גם, אם בזק תעשה זאת, היא תצטרך להוזיל את מחיר התשתית (המחיר הסיטונאי), לכל המתחרות שלה, למשך שנה. 

שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי: "צמצום המרווחים בשוק הסיבים האופטיים מבטיח סביבה תחרותית ואיזון מגרש המשחקים בין החברות השונות, דבר שיוביל להגברת התחרות ולהוזלת מחירים לצרכן.״ 

הפיקוח יעשה עצמית על ידי בזק. ״מתכונת זו תחול על חברת בזק באזורי פרישת הסיבים, והיא כוללת בדיקה עצמית של החברה לגבי המרווח הקיים בין מחירי חבילות האינטרנט שלה לצרכן ובין תעריפי התשתית הסיטונאית למתחרים״, נכתב בהודעת המשרד.

״ככל שלא יישמר מרווח מספק שיאפשר קיומה של תחרות, החברה תידרש לבצע הפחתה של התעריף הסיטונאי למתחרים באופן עצמאי בהתאם לשיטת החישוב במבחן, ולעדכן את המשרד ואת השוק מראש. מתכונת מצומצמת של המבחן תחול גם על החברות הזוכות במכרזי התמרוץ.״

לשימוע המלא

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית