זלנסקי במינכן: משוכנע שישראל תספק לנו מערכות הגנה אווירית

זלנסקי נפגש בקייב עם שר החוץ אלי כהן, ביקור ראשון של אישיות ישראלית בכירה באוקראינה מאז המלחמה | "אין חלופה למהירות האספקה", אמר זלינסקי למשתתפי ועידת הביטחון 

קרדיט: שלומי אמסלם - לע״מ, משרד החוץ

שבוע לשנה למלחמה באוקראינה, והנשיא זלנסנקי מבקש ממדינות העולם נשק כבד וארוך-טווח לקראת מתקפת-נגד באביב, וצופה שמולדבה "נמצאת עתה בראש הרשימה של פוטין", וכך כל המדינות שהשתייכו בעבר לגוש הסובייטי.

בנאומו למשתתפי ועידת הביטחון במינכן אמר זלנסקי כי אוקראינה עדיין לא קיבלה מישראל DAVID SLING ('קלע דוד/שרביט קסמים') ל"שימוש של דויד נגד גוליית", אך הוא מאמין שזה רק עניין זמן עד שממשלת ישראל תספק לו את הנשק הזה.

זלנסקי נפגש בקייב עם שר החוץ אלי כהן, ביקור ראשון של אישיות ישראלית בכירה באוקראינה מאז המלחמה. השר כהן אמר לנשיא שישראל תמשיך לסייע לאוקראינה לפתח מערכת התראה שמודיעה לאזרחים על התקפה קרבה.

בנאומו במיניכן הזהיר זלנסקי מפני מעורבות איראן המסייעת לרוסיה במלחמה. הוא הביע סברה שרוסיה תשלם עבור הכטמ"מים האיראניים באספקת אמצעים להעשרת אורניום עד רמה של יצירת נשק.

זלנסקי פנה למערב למהר ולהזדרז באספקת נשק כבד וארוך-טווח. "אין חלופה למהירות האספקה", אמר, "עיכובים ודחיות הם משגה חמור. אין חלופה לניצחון של אוקראינה, כמו שאין חלופות לחברות אוקראינה באיחוד האירופי ובנאט"ו". 

רויטרס ולה מונד מדווחים ממינכן שהקנצלר גרמניה אולף שולץ קרא לספק לאוקראינה טנקים, ואילו נשיא צרפת מקרון קרא לכינוס ועידה מיוחדת שתעסוק בהגנה האווירית של יבשת אירופה.

זלנסק אמר במינכן כי לדעתו מולדבה עלולה להיות הקורבן הבא של פוטין. מדינה הנמצאת בין אוקראינה לרומניה, 2.6 מיליון תושבים, מדינה הנתונה במשבר פוליטי. לפני שבוע התפטרה ראש הממשלה הפרו-מערבית נטליה גבריליצה, ועתה ממתינים שהנשיאה מאיה סנדו תקים ממשלה חדשה. 

שר ההגנה של מולדבה מסר שהרוסים שיגרו כמה טילים לטריטוריה של מולדבה, ואילו המודיעין של מולדבה טען שרוסיה פועלת "לערעור יציבות מולדבה". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית