חולץ ה-F35 הבריטי מקרקעית הים התיכון

שליפתו של מטוס הקרב בסך 100 מיליון ליש"ט הגיעה בעקבות מבצע חילוץ סודי בן שבעה ימים של צוותים בריטיים, איטלקים ואמריקאים

אילוסטרציה. צילום: דובר צה״ל 

ההריסות של מטוס F-35 שצלל מנושאת המטוסים של בריטניה, נמצאו במעמקי הים התיכון ומלח נעצר על הדלפת צילום וידאו של ההתרסקות.

שליפתו של מטוס הקרב בסך 100 מיליון ליש"ט הגיעה בעקבות מבצע חילוץ סודי בן שבעה ימים של צוותים בריטיים, איטלקים ואמריקאים כדי למנוע מהמטוס והרדאר והחיישנים המתוחכמים שלו ליפול לידיים עוינות.

מקורות הגנה אמרו שהם "הופתעו לטובה" מההתאוששות המהירה, והם "בטוחים" שהציוד הרגיש של ה-F-35 לא נפגע. המטוס היה יותר מקילומטר מתחת למים לאחר שנפל ממסלול ה-HMS המלכה אליזבת בחודש שעבר במהלך פעולות טיסה שגרתיות.

מטוס ה-F-35B נפל לים מבלי להגיע לאוויר, על פי התמונות שדלפו, והטייס פלט בשלום. בתפנית נוספת, התברר ביום שלישי כי מלח נעצר על הדלפת קטע הווידאו של 16 שניות של התרסקות ה-F-35, שהפך ויראלי ברשתות החברתיות בשבוע שעבר.

הצילומים הופיעו בטוויטר זמן קצר לאחר התקרית, לאחר שמישהו הרים טלפון אל מסך המחשב כדי להעתיק הקלטת טלוויזיה במעגל סגור ממגדל הפיקוח של המלכה אליזבת.

על פי החשד, המלח שנעצר הוטס חזרה לבריטניה. למרות שהסרט היה באיכות ירודה ולא רגיש מבחינה מבצעית, ברור שהעובדה שהוא הודלף הכעיסה את ראשי הצי.

לא ברור מה גרם להתרסקות אבל תיאוריה אחת שהועלתה היא שמשהו - כמו כיסוי גשם מפלסטיק - אולי נשאב לתוך מנוע המטוס, מה שגרם לו להיכשל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית