המהפכה בשדה הקרב: הכירו את טנק הפנתר KF51 עם צריח בלתי מאויש וחץ דורבן תוצרת אלביט

ריינמטאל הציגה בתערוכת יורוסאטורי 2024 בפריז את הצריח הבלתי מאויש שלה, המותקן על פלטפורמת טנק KF51, ומציע יכולות מתקדמות והגנה משופרת עבור הכוחות בשדה הקרב

ריינמטאל ניצלה את תערוכת יורוסאטורי 2024 בפריז לחשיפת הצריח הבלתי מאויש שלה (CUT) שהוצג על דגם KF51 של טנק Leopard 2. דיווח של euro-sd. 

הקונספט כולל תותח ראשי בקוטר 130 מ"מ עם טוען אוטומטי, מקלע כבד 0.50 ומקלע 7.62 מ"מ בתחנת נשק מרוחקת (RWS) המצויידת במערכת החלפת קנה חם מרחוק ויכולה לשמש נגד כלי טיס בלתי מאוישים (UAVs).

הצריח החשמלי של CUT מכיל מערכת בקרת אש, רכיבי תקשורת וחיישנים, ומבטיח מודעות מצבית גבוהה המוגברת על ידי כלי טיס בלתי מאוישים לסיור. המפקד והתותחן מוגנים בתוך גוף הטנק עם הנהג ומשתמשים באופטיקה לראייה ביום ובלילה עם מדדי טווח לייזר.

ריינמטאל שילבה מערכות הגנה פסיבית ואקטיבית, כולל מערכת חץ דורבן (Iron Fist) תוצרת אלביט מערכות ומערכת ההגנה הרב-תפקודית (MUSS) של Hensoldt.

עקרון ההפעלה המשותפת מאפשר השתלבות קלה עם טנקים ראשיים קיימים, מה שמשפר את יכולות הכוחות ללא צורך בעדכונים נרחבים. פנתר KF 51, שהוצג בעבר עם צריח מאויש, מפותח כעת סדרתית עבור הונגריה.

עם פנתר KF 51 CUT, התחרות בין יצרני הטנקים הגרמנים ממשיכה. KNDS הציגה את Leopard 2 A-RC 3.0 עם צריח בלתי מאויש ותותח 120 מ"מ. המטרה של שתי החברות היא להציע טכנולוגיה עבור תכנית MGCS.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית