מבצע אכיפה רחב היקף: המשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל פושטים על תחנת מעבר בלתי חוקית לפסולת בניין

כוחות משולבים של המשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל חשפו תחנת מעבר בלתי חוקית לפסולת בניין במושב אחיסמך ועצרו ארבעה חשודים

מבצע אכיפה רחב היקף: המשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל פושטים על תחנת מעבר בלתי חוקית לפסולת בניין

תמונה: המשרד להגנת הסביבה

בתאריך ה-27.6.24, המשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל פרסמו כי בתום פעילות סמויה, פשטו כוחות משותפים על תחנת מעבר בלתי חוקית לפסולת בניין במושב אחיסמך. תחנת המעבר, שפעלה ללא רישיון עסק לטיפול בפסולת בניין, חשודה בקליטה, בטיפול ובגריסה של פסולת בניין שלא כחוק.

הכוחות כללו את המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה, יחידת מתפ"א במשטרת ישראל, פרקליטות מחוז מרכז, שוטרי מדור הגנת הסביבה במשטרת ישראל, הרשות לאכיפת מקרקעין, המוסד לביטוח לאומי, רשות המיסים (מע"מ ומס הכנסה), מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, רשות מקרקעי ישראל, הסיירת ירוקה, משרד העבודה (בטיחות בעבודה וזכויות עובדים) ומשרד התחבורה. 

על פי החשדות, אופן הטיפול בפסולת הבניין גרם למפגעים סביבתיים באזור המושב. בתום הפעילות שנערכה השבוע, נתפסו על ידי הכוחות 6 משאיות, שופל, מגרסה, וכמו כן 4 חשודים עוכבו להמשך חקירה על ידי משטרת ישראל. בנוסף, נמסרה הודעת תשלום קנס בגין שריפת פסולת במשק סמוך.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל והגופים השונים ימשיכו במאבק כנגד פעילות בלתי חוקית וכנגד מחוללי הפשיעה לרבות פעילות בתחום הפלילי, כלכלי, סביבתי ובריאותי, המתבצעת תוך זלזול בשלטון החוק ובעלת השפעה שלילית ומסוכנת לחברה הנורמטיבית שומרת החוק.

יש לברך על הפעילות הנמרצת של המשרד להגנת הסביבה, ועל הנחישות שלהם לבער התנהלות עבריינית שפוגעת בסביבה, למטרות רווח כספי של הגורמים המעורבים.

בהקשר זה יש לציין כי לאחרונה נחשפו ב"ישראל דיפנס" חשדות כבדים לגבי פרשה חמורה בהרבה בנושא סילוק פסולת חומר נפץ (שהינה מסוכנת ביותר), לכאורה בניגוד לחוק ובניגוד להנחיות המשרד להגנת הסביבה.

בזמנו נמסר מהמשרד להגנת הסביבה לגבי פרשה זו כי "המשרד להגנת הסביבה מנוע מלהגיב לחקירות אשר עדיין מתנהלות. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לעקוב ולפקח אחר מפעלים המחזיקים בהיתרי רעלים, כפי שמבוצע עד היום. הפיקוח והאסדרה בתחום חומרי הנפץ ופסולת הנפיצים, מבוצע בהתאם לדירקטיבה האירופית ועקרונות המפורטים במדריך IATG."

יש לקוות כי לרשות רשויות האכיפה כבר עומד עד מדינה אחד לפחות שמסר להם את המידע שבידיו, ושבתום פעילות סמויה, בקרוב יעצרו אנשים נוספים שיחקרו תחת אזהרה, ושאולי יוכלו לספק מידע נוסף לגבי פרשת הניסויים הפיקטיביים להשמדת פסולת נפיצים. 

בעקבות כך רשויות האכיפה יוכלו להחליט האם אכן בוצעו עבירות סילוק חומרי נפץ בניגוד לחוק, האם יש להטיל קנסות כבדים על הגופים המעורבים, והאם יש להעמיד לדין פלילי גורמים שונים המעורבים בפרשה זו, שמוטל עליה איפול כבד.

המחבר הוא מהנדס יועץ בתחום החומרים המסוכנים, ומכין חומרי הדרכה וחוות דעת מומחה בנושאי בטיחות וחומרים מסוכנים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית