חיל האוויר האמריקאי משיק צ’טבוט חדש: איך בינה מלאכותית משנה את שדה הקרב?

מנהל המידע הראשי של חיל האוויר חושף פלטפורמה חדשה שתאפשר לאנשי הצוות להתנסות בבינה מלאכותית מחוללת בתנאים מאובטחים

כחלק ממאמצי המודרניזציה המתמשכים שלו, משרד מנהל המידע הראשי של חיל האוויר האמריקאי, בשיתוף עם מעבדת המחקר של חיל האוויר, מקדם יוזמות שיאפשרו לאנשי צוות, כולל עובדים אזרחיים וקבלנים, להתנסות בבינה מלאכותית מחוללת (Generative AI), תוך הבטחת אמצעי הגנה. פרסום של robodaily. 

מפקדי חיל האוויר מחויבים למקסם את היתרון התחרותי, בהבנה שאנשי הצוות זקוקים לטכנולוגיות מתקדמות. לשם כך, חיל האוויר משיק את NIPRGPT, פלטפורמה ניסיונית לשימוש בבינה מלאכותית מחוללת על גבי רשת ה-Non-classified Internet Protocol Router Network.

"הדיונים האחרונים שלנו בתחום הבינה המלאכותית עם התעשייה והאקדמיה הראו לנו שזהו תחום בצמיחה," אמרה ונציה גודווין, מנהלת המידע הראשית של חיל האוויר. "עכשיו זה הזמן לתת לאנשי הצוות שלנו את הגמישות לפתח את הכישורים הדרושים."

NIPRGPT הוא חלק מפלטפורמת התוכנה Dark Saber, שפותחה במעבדת המחקר של חיל האוויר בניו יורק. Dark Saber היא מערכת המאגדת מפתחי תוכנה מרחבי חיל האוויר.

ללא עלות נוספת ליחידה או למשתמשים, NIPRGPT הוא צ'טבוט בינה מלאכותית שמאפשר שיחות אנושיות לביצוע משימות שונות, כולל תכתובת, מסמכי רקע וקוד, כל זאת בסביבה מחשובית מאובטחת.

"הטכנולוגיה נלמדת על ידי עשייה," אמרה צ'נדרה דונלסון, מנהלת הנתונים והבינה המלאכותית בפועל של חיל האוויר. "כאשר לוחמינו לומדים את הטכנולוגיה, אנו מנצלים את תובנותיהם עבור פתרונות מדיניות ורכש עתידיים."

הניסוי מציע בדיקות בעולם האמיתי, תוך התמקדות במדדים כמו יעילות חישובית, ניצול משאבים ועמידה בבטיחות, כדי להבין את היישומים המעשיים והאתגרים של הבינה המלאכותית המחוללת.

"NIPRGPT הוא גשר קריטי להבטחת הכלים הטובים ביותר לצוותים שלנו," אמרה אלכסיס בונל, מנהלת המידע של מעבדת המחקר של חיל האוויר. "השינוי באינטראקציה שלנו עם ידע לא מובנה הוא תהליך למידה מתמשך, ו-NIPRGPT יאפשר לאנשי הצוות לחקור ולבנות מיומנויות והיכרות ככל שכלים חזקים יותר יהיו זמינים."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית