איטליה: טילטרוטור AW609 משלים ניסוי ראשון מנושאת מטוסים

מטוס-מסוק ה-AW609 של ליאונרדו השלים ניסוי ימי בהצלחה, בתמיכת חיל הים האיטלקי ועם יותר מ-1,900 שעות טיסה בפיתוחו

איטליה: טילטרוטור AW609 משלים ניסוי ראשון מנושאת מטוסים

AW609 flight trials onboard ITS Cavour (Leonardo photo)

תוכנית הטילטרוטור AW609 הגיעה להישג משמעותי נוסף לאחר ניסוי מוצלח ראשון מספינה, שנערך לאחרונה בתמיכת חיל הים האיטלקי. בין התאריכים 3-12 באפריל, מטוס AW609 AC4, המייצג את תצורת הייצור הסופית, ביצע ניסויים ממעבדת ליאונרדו שבקאסינה קוסטה (סמארטה) לבסיס הימי מריסטאייר גרוטאגלי.

הטילטרוטור, יחד עם טייסי ומהנדסי ניסוי מטעם ליאונרדו (ובתמיכת אנשי חיל הים האיטלקי לפעולות על הסיפון), המריא מהבסיס אל נושאת המטוסים האיטלקית (ITS CAVOUR), שהייתה ממוקמת כ-20 מייל ימי מהחוף. ה-AW609 מכיל עד תשעה נוסעים בנוחות תא הלחץ שלו, ולכן מיועד למגוון משימות. פיתוח התוכנית צבר עד כה יותר מ-1,900 שעות טיסה באיטליה ובארצות הברית.

שיתוף פעולה בין ארגוני

חלק מהותי מהניסוי בוצע בסביבה סינתטית מלאה תוך ניצול סימולטור של ה-AW609, הממוקם בקאסינה קוסטה. יישומי התאום הדיגיטלי סיפקו הערכה מוקדמת של הפעילויות והתמרונים, אשר בוצעו לאחר מכן בפעולה לטובת פיתוח יכולות, הפחתת זמן, בטיחות וקיימות. תהליכי הנחיתה וההמראה מהסיפון בוצעו ביותר מ-15 תנאים שונים (כולל תנאי רוח), שכללו גישה ישרה וצידית, נחיתה אנכית, המראה אנכית ויציאה צידית.

ניסויי ההדגמה הם הצעד האחרון שנעשה במסגרת הפעילויות שבוצעו על ידי קבוצת עבודה משותפת שהוקמה ב-2022 וכוללת את ליאונרדו, חיל הים האיטלקי, הצבא האיטלקי ו-Guardia di Finanza (משטרת המכס האיטלקית).

קבוצת העבודה מיועדת להעריך את הפוטנציאל של טכנולוגיות הטילטרוטור כיכולות משלימות לנכסים שכבר נמצאים בשימוש בין שירותי הממשלה, תוך מתן יכולת מהירה לטווח ארוך עם המראה ונחיתה אנכית ושיוט מהיר, בזכות תא הלחץ הייחודי של AW609 וביצועי הגובה שלו.

ההערכה שבוצעה על ידי קבוצת העבודה תעזור להגדיר את היתרונות של תחבורה לוגיסטית (המראה ונחיתה אנכית, טווח ארוך, חיבור מהיר מנקודה לנקודה עם שיוט) ובהמשך גם לפיקוח ימי (המראה ונחיתה אנכית, מעבר מהיר לאזור הפיקוח וכיסוי אזור רחב יותר).

לאחר הניסוי הראשון בים, ליאונרדו תתחיל בהערכה וניתוח מפורטים של הנתונים שנאספו. אלו יאפשרו ניסויים נוספים במידת הצורך לשם ליטוש ושיפור נוסף של הפלטפורמה לפעולה בסביבה ימית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית