מארק רוטה, ידיד ישראל, נבחר להוביל את נאט”ו

ראש ממשלת הולנד ייכנס לתפקידו כמזכ”ל נאט”ו באוקטובר 2024, במקומו של ינס סטולטנברג

ביום רביעי (26 ביוני 2024) החליטה מועצת האוקיינוס האטלנטי למנות את ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, כמזכ"ל הבא של נאט"ו, במקומו של ינס סטולטנברג. רוטה ייכנס לתפקידו כמזכ"ל ב-1 באוקטובר 2024, כאשר תסתיים כהונתו של  סטולטנברג, לאחר עשר שנים בראש הברית.

מארק רוטה, ראש ממשלת הולנד מאז 2010, נחשב לדמות מרכזית בפוליטיקה האירופית והבינלאומית. במהלך כהונתו כראש ממשלה, פעל לקידום שיתופי פעולה בינלאומיים וחיזוק היחסים בתוך האיחוד האירופי. 

רוטה ידוע בגישתו המעשית וביכולת שלו לבנות קונצנזוס בין מדינות בעלות אינטרסים שונים. ניסיונו הרב בזירה הפוליטית והדיפלומטית הופך אותו למועמד המתאים להוביל את נאט"ו בשנים הבאות, במיוחד בתקופה של אתגרים ביטחוניים גלובליים משתנים.

רוטה נחשב לידיד של ישראל. במהלך כהונתו כראש ממשלת הולנד, הוא פעל לחיזוק היחסים הדיפלומטיים והכלכליים בין הולנד וישראל. רוטה ביקר בישראל מספר פעמים והביע תמיכה בהמשך השיתוף פעולה בתחומים כמו טכנולוגיה, חדשנות וביטחון. 

הוא דוגל בשמירה על זכויות האדם ובפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני בדרכים דיפלומטיות, תוך הדגשה על חשיבות הביטחון של מדינת ישראל. היחסים בין הולנד לישראל בתקופת כהונתו של רוטה היו חמים וידידותיים, והוא פעל לקידום הדיאלוג וההבנה ההדדית בין שתי המדינות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית