זמן מצוין להשקיע: ראש הממשלה לשעבר קורא למשקיעים לא לפספס את ההזדמנות הישראלית

נפתלי בנט, ראש הממשלה לשעבר, הציג חזון אופטימי לעתיד ישראל בנאום שנשא בשבוע הסייבר באוניברסיטת תל אביב. למרות האתגרים הנוכחיים, בנט קרא למשקיעים לראות את הפוטנציאל ארוך הטווח של המדינה

זמן מצוין להשקיע: ראש הממשלה לשעבר קורא למשקיעים לא לפספס את ההזדמנות הישראלית

צילום: שבוע הסייבר באוניברסיטת ת"א

"הניהול של ישראל רחוק מלהיות מושלם, אך נתגבר על זה. לפנינו 50 שנים מדהימות. ישראל היא כר פורה לסופר-יזמים ביובל הבא. זה זמן נפלא להשקיע בישראל, כשהמחירים נמוכים. בואו לישראל כעת, השקיעו בה. אנחנו נזכור את מי שמתייצב לצידנו ברגעים קשים אלו. כדאי להצטרף כי אנו על סף תקופה מרתקת״, אמר נפתלי בנט, רה"מ לשעבר, לפני זמן קצר בשבוע הסייבר באוניברסיטת ת"א.

״תוך שנתיים או שלוש, מחשבים עשויים להיות חכמים יותר מבני אדם. אז למה נזדקק לאנשים? הערך המוסף הנחוץ ביותר ב-50 השנים הבאות הוא אנשים המסוגלים לגרום לדברים לקרות, לדחוף ולשנות.

״נזדקק לשני דברים עיקריים: ראשית, היכולת להשתנות ולהסתגל למצב החדש, עם גמישות ועבודת צוות. שנית, עלינו להיות חזקים וחסינים, לא רק בישראל אלא בכל העולם. גילינו ב-7 באוקטובר שיש לנו דור צעיר, מהקשוחים ביותר שראינו, שנלחם כבר יותר משמונה חודשים. בדיוק כמו הדור הצעיר בארצות הברית שחזר ממלחמת העולם השנייה והוביל את אמריקה ל-50 שנים נפלאות לאחר מכן.

״בישראל אנחנו צריכים להיות קשוחים ודרוכים. יש לנו שלושה מאגרי כוח אדם שטרם מיצינו את פוטנציאל השתלבותם: 1. החרדים, נשים וגברים, שהם חכמים ומוכשרים – אך הגברים אינם משתתפים בשוק העבודה בשיעורים גבוהים. 2. החברה הערבית בישראל, שהופכת לחלק אינטגרלי יותר ויותר בחברה, גם אם עדיין יש קשיים. 3. העולים לישראל, יהודים מכל רחבי העולם.

״אלה המנועים של ישראל ל-50 השנים הבאות, ואם נשכיל לחבר את כולם יחד, המנוע יפעל היטב. זו הסיבה ש-50 השנים הבאות צפויות להיות תקופה טובה למדינת ישראל, לכלכלתה ולאזרחיה.״

את החלק הראשון בדבריו הקדיש ל-7 באוקטובר.

״מתקפת חמאס על ישראל הביאה אותה לרגע הקשה ביותר שלה. זה היה כישלון מוחלט של ישראל. נכשלנו. תמיד חווינו מתקפות טרור, זה המחיר של חיינו כאן. אבל נכשלנו במשימה הבסיסית ביותר שלנו, הן מבחינת ביטחון והן מבחינת מודיעין. בשבועות שלאחר המתקפה, כל המערכות של ישראל התמוטטו. שום דבר לא תפקד כראוי״, אמר בנט.

״אולם החצי השני של הסיפור הוא סיפור יוצא דופן על תקומתה של ישראל: אזרחים רבים מכל רחבי המדינה עלו על רכבם והגנו על אחיהם ואחיותיהם בעוטף עזה, אנשים שהם אינם מכירים - וסייעו להציל חיים רבים.

״בין אם בקיבוצים או במסיבת הנוֹבה. לדוגמה, אלחנן קלמנזון ז"ל ואחיו שנסעו לקיבוץ בארי ובמשך 16 שעות הצילו חיים רבים. זה פשוט מדהים. הייתי ב-11 בספטמבר 2001 בניו יורק וראיתי נהר של אנשים בורחים צפונה, מלבד אלו שרצו דרומה - הכבאים שזאת הייתה עבודתם.

״בישראל – רבים נסעו דרומה להציל חיים, גם אם לא היו בתפקיד. למה אני מספר לכם את זה? כי זה הסיפור של ישראל. חווינו טראומה לאומית, אבל אלפים השיבו מלחמה ומנעו אסון גדול יותר. האזרחים של ישראל הצילו את המצב.

״אני שואב את הביטחון שלי בישראל מאותם אנשים. זו ישראל של אומת הסטארט-אפ. הייתה קריסה של המערכת, אבל גם תקומה של אלפי אנשים שמילאו תפקיד מכריע בהצלת חיים.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית