צרפת מתכננת לסייע לצבא לבנון בגבול הדרומי - האם זה ימנע הסלמה עם ישראל?

בכיר צרפתי חושף דיונים על פריסת כוחות לבנוניים בגבול ישראל במטרה למנוע הסלמה ולהגביר את ביטחון האזור, אך התוכנית תלויה בתמיכה בינלאומית ובמצב הכלכלי בלבנון

צרפת מתכננת לסייע לצבא לבנון בגבול הדרומי - האם זה ימנע הסלמה עם ישראל?

By Chris Yunker from St. Louis, United States - Lebanon Border, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=34718360

צרפת תתמוך בצבא לבנון אם תחליט ממשלת ביירות לפרוס את צבאה לאורך הגבול הדרומי עם ישראל, צעד שעשוי לעודד סיוע בינלאומי לצבא לבנון.

איש ממשל צרפתי בכיר רואיין ל-BREAKING DEFENSE ואמר בעילום שם כי כבר מתקיימים דיונים על הצבת כוחות צבא לבנוניים לאורך גבול ישראל כדי למנוע הסלמה. "לא יקרה מאומה ללא אור ירוק מדיני," אמר איש הממשל בפריז, "אך עלינו בצרפת להיות מוכנים להקל על פריסת צבא לבנון, דבר שיתרום לביטחון ולשלומם של תושבי לבנון."

ממשלת צרפת סבורה שפריסת צבא לבנוני לאורך הגבול יכולה להרגיע את המתיחות, כיוון שממשלת ישראל וחיזבאללה אינם מעוניינים בהסלמת הסכסוך לכדי מלחמה. איש הממשל הצרפתי דיבר על אפשרות לכנס בפריז כינוס בינלאומי שישכנע מדינות ידידותיות לסייע לצבא לבנון. כינוס כזה תוכנן לחודש פברואר, אך בוטל. בפריז מכירים בעובדה שחיזבאללה חזק יותר צבאית מצבא לבנון, ולא ברור כיצד יגיב הארגון לכניסת כוחות צבא לבנוניים לאזורים שנמצאים עתה בשליטתו.

צבא לבנון מסוגל לפרוס לאורך הגבול 15,000 לוחמים, אם כי לא ברור אם ממשלת ביירות תוכל לממן מבצע כזה נוכח המשבר הכלכלי החמור בלבנון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית