חיזבאללה והנשק האיראני: מה באמת קורה בנמל התעופה של ביירות?

מקורות בלבנון מסרו לטלגרף הלונדוני שאיראן הגבירה את קצב אספקת הנשק לחיזבאללה דרך נמל התעופה

חיזבאללה והנשק האיראני: מה באמת קורה בנמל התעופה של ביירות?

By MEA707 at English Wikipedia - Transferred from en.wikipedia to Commons., Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4594479

ארגון חיזבאללה מאחסן כמויות עצומות של נשק תוצרת איראן, כולל טילים וחומרי נפץ, בנמל התעופה הבינלאומי האזרחי העיקרי של ביירות. מקורות בלבנון מסרו לטלגרף הלונדוני שאיראן הגבירה את קצב אספקת הנשק לחיזבאללה דרך נמל התעופה, והדבר מעורר חששות נוכח גידול השפעת הארגון בלבנון והחשש מתקיפה ישראלית.

הטלגרף דיווח מפי עובדים בנמל התעופה, הזועמים על שחיזבאללה מערב אספקת נשק עם פעילות אזרחית של נמל בינלאומי. הם מזכירים כי חיזבאללה מנע חקירה מלאה של אסון הפיצוץ הענקי באזור נמל ביירות בשנת 2020, אז נספו 220 תושבים. חיזבאללה הואשם בהחזקת חומרים נפיצים בשטח הנמל הימי סמוך למגורי תושבים.

במחסני הנשק של חיזבאללה באזור נמל התעופה ישנן רקטות בלתי מונחות מסוג FALAQ תוצרת איראן, טילים קצרי-טווח פתח-110, טילים בליסטיים, טילי M-600 שהטווח שלהם בין 240 ל-320 קילומטרים. בנוסף, במחסני הנשק בנמל התעופה ישנם טילי 'קורנט', כמויות גדולות של טילי 'בורקאן' וחומרי נפץ RDX, אבקה לבנה רעילה הידועה בשמות סייקלונייט או הקסגון.

עובדים בנמל סיפרו כי מאז מלחמת 7 באוקטובר החלו להגיע לשם ארגזים ענקיים. הם ציינו כי האיש השני בחשיבותו בחיזבאללה, וואפיק סאפא, ראש מנגנון הביטחון של הארגון, מבקר לעיתים קרובות בנמל התעופה. לדברי העובדים, הם עצמם למעשה בני ערובה של חיזבאללה, וכל מי שיעמוד בדרכו של הארגון עלול למצוא את מותו.

העובדים מדגישים שרק התערבות בינלאומית עשויה לשכנע את חיזבאללה להחזיר את נמל התעופה למעמדו כנמל בינלאומי אזרחי. הם חוששים כי צה"ל יתקוף את מחסני הנשק בנמל התעופה, אחרת הנשק הזה יופנה נגד ישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית