ביקורת בארה”ב: מדוע הצי לא השתמש ברחפות לטובת אספקה הומניטרית בעזה?

לצי האמריקני יש 90 רחפות גדולות, חלקן מצוייד במתקנים מיוחדים להעברת ציוד מהרחפת לחוף

ביקורת בארה”ב: מדוע הצי לא השתמש ברחפות לטובת אספקה הומניטרית בעזה?

U.S. Navy photo by Senior Chief Gas Turbine System Technician Micheal Macdonald/Released

ביקורת בארה"ב על מחדל המזח הצף שנבנה בחוף עזה ויצא מכלל פעולה בגלל ים גלי, וכך נעצר חלקית מבצע העברת סיוע המוניטרי לעזה.

בחוגי צבא תמהים מדוע ארה"ב לא הפעילה את הרחפות האמפיביות הגדולות של הצי (LCAC) להעברת הציוד, ללא צורך במזח או בכל תשתית אחרת.

לצי האמריקני יש 90 רחפות גדולות, חלקן מצוייד במתקנים מיוחדים להעברת ציוד מהרחפת לחוף. במסמך של הצי, מדווח WAR ZONE, נאמר שרחפת כזו היא כלי שיט מהיר, מבצע נחיתה אמפיבית בחוף ויכול לשאת בין 60 ל-75  טונות מטען, כולל כלי רכב שנוסעים ישר מהרחפת אל החוף.

הרחפות של הצי  אמריקני יכולות לפעול ב-70 אחוזים מהחופים בעולם. רחפת מגיעה למהירות מרבית של 40 קשר לטווח של 200 מייל כשהיא נושאת 50 טונות מטען. בעבר הסתייע צבא ארה"ב ברחפות להעברת אספקה, מים, מזון, סיוע הומניטרי וציוד רפואי. אזרחים אמריקניים פונו מלוב בעת מלחמה ברחפות שהעבירו אותם לאניות בלב ים. 

לדעת מומחים חוף עזה מתאים בדיוק לפעולת רחפות. בבניית המזח הצף הסתמכו האמריקנים על אמצעי תחבורה אחד, בעוד שניתן להפעיל במבצע העברת סיוע כמה וכמה רחפות במקביל.

משערים שהממשל לא שקל הפעלת רחפות בעזה כיוון שרחפת נוחתת בחלקה על החוף בעת נחיתה אמפיבית, והממשל מקפיד שלא "להציב מגפיים על הקרקע" ולא להציב מתקן צבאי או חיילים אמריקניים על החוף בעזה.  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית