סרטון הדמיה של מתקפת הטילים הבליסטיים על ישראל

ב-13 באפריל 2024 איראן שיגרה מתקפת טילים וכטב״מ נגד ישראל - סימולציה מנסה להראות תיאור של שיגורי הטילים והיירוט שלהם 

ב-13 באפריל 2024 (נראה כבר כהיסטוריה רחוקה, במהירות, שבה אירוע-רודף-אירוע ב"שכונה" שלנו) משמרות המהפכה האסלאמיים באיראן ביחד עם שלוחיה החות'ים בתימן, פתחו במתקפה ישירה חסרת תקדים על ישראל שקראו אותה בשם Operation True Promise, ושבה השתמשו במל"טים, בטילי שיוט ובטילים בליסטיים. 

כידוע המתקפה סימנה הסלמה משמעותית בסכסוך איראן-ישראל, והייתה למייצגת של המעורבות הצבאית הישירה הראשונה של איראן עם ישראל. איראן ושלוחיה השתמשו בטילים האופייניים, שנמצאו בארסנל שלהם: Ghadr/Kadr, Kheibar Shekan ושיהאב 3. 

המענה ההגנתי של ישראל היה עם מערכות טילי חץ 2, חץ 3, פטריוט ולפי גרסה אחת גם קרן ברזל (Iron Beam), ושל הצי האמריקאי עם שתי משחתות Arleigh Burke, ששיגרו טילי SM-3. 

לפני 11 ימים (נכון למועד כתיבת המאמר) פורסם ב-YouTube על ידי OSINT-Schmitz סרטון הדמיה של האירועים האמיתיים, שהתרחשו אז. בסרטון נעשה שימוש ב-Tacview, תוכנת סימולציה, משכו 23:13, והוא זכה באופן מפתיע למספר צפיות מועט - 388 בסך הכל. 

ההדמיה מתמקדת אך ורק במתקפת הטילים הבליסטיים (כ-110) ובמערכות טילי ההגנה מפניהם (חץ 2, חץ 3 ו-SM-3), מכיוון שהם פועלים במידה רבה במנותק ממערכות ההגנה מפני האיומים האחרים-הנוספים, שהיו (של מל"טים ושל טילי שיוט). 

הסרטון מספק תיאור מציאותי של מסלולי הטילים, של נקודות הפגיעה ושל הפעולות ההגנתיות, שישראל נקטה, במיוחד תוך התמקדות במערכות ההגנה מפני טילים שלה כמו מערכות חימוש-תעופתי וכן התמיכה שהתקבלה מארצות הברית באמצעות משחתות Arley Burke, כאמור. 

ההדמיה ממחישה את קני-המידה, ואת ההשלכות המשמעותיות הגיאופוליטיות של האירועים. ניתן להתרשם כמה קצרה לוחמה בליסטית מבחינת הזמן בהתחשב בעובדה, שמדובר במרחקים של כ-2,000 ק"מ. 

בסרטון מצוינים בצד הטילים שני ערכים: הגובה ביחידת מידה של 100 רגל, והמהירות ביחידת מידה של מאך, היא מהירות הקול (לדוגמה: 550 זה אומר, שהטיל נע בפי 5 וחצי ממהירות הקול). מלבד ההדמיה התלת-מימדית של הטילים הבליסטיים עצמם שאר הנתונים: גבהים, מרחקים ומסלולים מוצגים בקני-מידה. 

הטילים הבליסטיים גם טסים וגם מיורטים בגבהים, שבהם לוויינים טסים בחלל ובמהירויות על-קוליות. לכן נדרשה יכולת דיוק מעולה גם בנוגע למידע המכ"ם של הטילים, שיש ליירט, אבל גם במיקום הטיל המיירט ומערכת התמרון שלו. יירוט מוצלח של מתקפה של למעלה מ-100 טילים בליסטיים הוא ראשון מסוגו בהיסטוריה. 

הסרטון מציג רצף אירועים אינטנסיבי, שבו טילי-תקיפה נוסקים לשמיים, טסים במסלולים מקושתים בחלל, ובתגובה טילי הגנה משוגרים ברצף מהיר, כשכל אחד מהם מוקצה בקפידה ליירוט של טיל בליסטי ספציפי. 

היירוטים הראשונים התרחשו כ-5 דקות לאחר שיגור הטילים על ידי השלוחים החות'ים מתימן במרחק של כ-1,000 ק"מ מנקודת השיגור שלהם בגובה של למעלה מ-200 ק"מ.

קישור לרשימת כל המאמרים שלי כאן

המידע שבהם הסתמך על פרסומים, שהופיעו בקבוצות ה-LinkedIn, שאני מנהל Explosives / Blasting (Energetic Materials) OSH, ו- Fireworks and Pyrotechnics OSH.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית