ארה"ב: חיל האוויר מפתח נשק אלקטרו-מגנטי לשיגור ממפציצי B-52

את הטילים מייצרת בואינג יחד עם מעבדות מו"פ של חה"א, והמערכות האלו נוסו לראשונה בשנת 2012

ארה"ב: חיל האוויר מפתח נשק אלקטרו-מגנטי לשיגור ממפציצי B-52

By Airman 1st Class Victor J. Caputo - US Air Force, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=68131933

חיל האוויר של ארה"ב הציב בחשאי נגד איראן טילים מבוססי נשק מיקרו-גל המסוגלים להשמיד את האלקטרוניקה של מחשבים וגם של מחשבי מתקני הגרעין האיראניים.

מערכות נשק מיקרו-גל הותאמו לנשיאה בטילי שיוט במפציצי B-52. הם בעלי יכולת לחדור לשטח אויב בטיסה נמוכה ולשגר פולסים של אנרגיית מיקרו-גל רבת-עוצמה (HPM) ש"מטגנת" שבבי מחשבים. 

דיילי מייל הבריטי דיווח בסוף השבוע שמדובר ב"פרוייקט טיל מתקדם מיקרו-גל רב-עוצמה נגד אלקטרוניקה" (CHAMP). 

את הטילים מייצרת בואינג יחד עם מעבדות מו"פ של חה"א, והמערכות האלו נוסו לראשונה בשנת 2012. הנשק הוצב בכמה מקומות בעולם ונהפך מבצעי בשנת 2019.

מרי לו רובינסון, בעבר מנהלת מעבדות המו"פ של נשק מיקרו-גל בבסיס קרטלנד של חה"א, אישרה לעיתון דיילי מייל ש-20 טילים מסוג זה הם מבצעיים ומוכנים לפעול נגד מטרות, כולל מתקני גרעין. 

את נשק מיקרו-גל מתקינים על מפציצי B-52 לשיגור בטווח של 700 מייל. הטילים טסים נמוך, והאנרגיה שהם מפיקים משמידה שבבי מחשב ומוציאה מכלל פעולה ציוד אלקטרוני. הטילים מסוגלים לחדור לבונקרים שם מוסתר ציוד אלקטרוני אך אינם פוגעים בבני  אדם. 

פקידי ממשל אמריקניים אמרו שהאיראנים מסתירים ציוד גרעיני עמוק באדמה, אך זה לא יהיה יעיל נגד טילי HPM, שמסוגלים להוציא מכלל פעולה מטוסים, טנקים ומערכות טילים. 

נשק מיקרו-גל אמור גם להשמיד מכשירי מכ"ם שעלולים לגלות אותם. בעיקרון זה נשק שאיננו פוגע בבני  אדם. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית