החברה הישראלית odysight.ai תספק מערכת תחזוקה חזויה למסוקי SEA HAWK

״המערכת רואה תקלה כשהיא מתחילה לקרות, ומתריעה לפני שהיא מתרחשת", מסביר מנכ"ל אודיסייט אל"מ (מיל) יהוא עופר

Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1237231

החברה הישראלית odysight.ai (עומר ור"ג) נבחרה על ידי חיל האוויר להתקין מערכות אלגוריתמיות מבוססות בינה מלאכותית לתחזוקת המסוקים הימיים SEA HAWK שישראל מקבלת מארה"ב והם מתחילים להגיע לארץ. 

מסוקי 'סי הוק' הם הדגם הימי של מסוקי 'בלק הוק', והם יחליפו את מסוקי 'עטלף' על כלי השיט של זרוע הים. ישראל רוכשת שמונה מסוקי 'סי הוק', מתוכם יטוסו בחיל הים בין חמישה לששה מסוקים.

חברת odysight.ai תתקין במסוקי 'סי הוק' מערכת אחזקה חזויה. כלומר, באמצעות מחשב, חיישנים מצלמות זעירות ובינה מלאכותית המערכת מנטרת ומזהה תקלות בכלי הטיס לפני שהן קורות, ומתריעה למפעילים.

בשיחה עם ישראל דיפנס מסביר מנכ"ל אודיסייט אל"מ (מיל) יהוא עופר: "המצלמות שאנו מתקינים בכלי הטיס דומות לאלו שבכלי חלל או בשימוש ברפואה. הן מאפשרות באמצעות סנסור ויז'ואל לראות בעיות בטיחות בעומק הכלי. המערכת רואה תקלה כשהיא מתחילה לקרות, ומתריעה לפני שהיא מתרחשת". 

המערכת שפיתחה חברת אודיסייט מותקנת, בשת"פ עם אלביט מערכות, בכלי טיס אחרים בחיל האוויר, כולל מל"טים. במלחמת חרבות ברזל טסו מל"טים מספר גדול מאוד של שעות טיסה, והמערכת מסייעת לטכנאים לבצע אחזקה שוטפת ומדויקת לפני ואחרי גיחות. 

המנכ"ל יהוא עופר: "אני שם בכלי, וזה יכול להיות מטוס, מסוק, מל"ט או טנק, סט של מצלמות קטנות עמידות בתנאי הסביבה של כלי טיס, ונותן למפעילים התרעת אחזקה על מסך או נורה.

״יש בטכנולוגיה הזאת, מבוססת מחשב, חיישנים, אלגוריתמים, מצלמות ו-AI, מודל אחזקה חדיש, שמייצר תחזיות עבור הטכנאי והמפעיל. יש בכך חיסכון משמעותי ותוספת טכנולוגית חדישה לדרגי האחזקה הרגילים המקובלים בחיל האוויר. מדובר בתחזוקה מבוססת בינה מלאכותית". 

מנכ"ל חברת אודיסייט היה טייס ומפקד בסיס בחיל האוויר ועבד בעבר באל אופ ובחטיבת כלי טייס באלביט מערכות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית