ממשיכים הדיונים במערכת הביטחון בנוגע לתגובה אפשרית של איראן לתקיפה בסוריה

בעוד חלק מהקולות מכניסים את הציבור להיסטריה, קולות אחרים טוענים שאם תהיה תגובה, היא תהיה מדודה

צה"ל מודיע על עיבוי וגיוס אנשי מילואים למערך הגנ"א. שר הביטחון מדבר על "מוכנות לאיומים קרובים ורחוקים", במשטרת ישראל ושב"כ מתכוננים ליום ששי של רמדאן, ולהבדיל אפשרות של מחאות והפגנות למען שחרור החטופים והחלפת הממשלה.

ננקטים אמצעי ביטחון מיוחדים בנציגויות ישראל בחו"ל. 

גם סמיכות האירועים חסר תקדים: חשש מנקמה איראנית על חיסול חסן מהדווי, צבר פיגועים באיו"ש, צבר נ"טים ורקטות בצפון, כטמ"מ עושה את דרכו מעירק דרך ירדן לישראל, פגיעות בבסיסי חיל הים וחיל האוויר באילת וביב"א צפון. 

"עיבוי וגיוס מילואים להגנ"א" בעקבות הערכת מצב פירושם כפול: גם כוננות מפני חדירת כטמ"מים לתחומי המדינה, וגם חקירה ושיפור אמצעי הגילוי כדי לדעת כיצד יתכן שכלי טיס חדרו למדינה ולא התגלו.

בנושא זה עסקו בצורה מעמיקה השבוע במטה חיל האוויר. גילוי כטמ"מים יותר קשה מגילוי מטוסים. המטרות הן קטנות, לפעמים טסות נמוך. מפתחים טכנולוגיות חדשות.

לראשונה מעלים אפשרות שאיראן לא תסתפק בהפעלת שלוחיה בסוריה, בעירק ובלבנון כדי לתקוף את ישראל כנקמה, אלא  תשגר טילים הישר מאיראן לישראל. יש לה חימושים לכך.

פרשן בכיר, אלוף לשעבר בצה"ל, הזכיר אפשרות כזו במפורש. אחרים סבורים אחרת, שאיראן תימנע מצעד דרמטי כזה ותשאיר את המלאכה בידי חיזבאללה, חמאס או המיליציות שלה בעירק. או על ידי ניסיון פיגוע בחו"ל. 

עוד דעה מפחידה למדי: שהנקמה עלולה להתבטא בהצהרות ומעשים באיראן שפירושם התקדמות משמעותית לקראת פצצה גרעינית. טהרן לא מפחדת מדוחות סבא"א בווינה.    
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית