חיל האוויר האמריקאי מסב מטוסי F-16 לבלתי מאוישים
בתכנמית VENOM מושקעים 50 מיליון דולר השנה
דן ארקין
| 07/04/2024
שלושה מטוסי קרב F-16 של חיל האוויר האמריקני הגיעו לבסיס אגלין בפלורידה שם הם יוסבו למטוסים אוטונומיים.
מדובר בתכנית VENOM שבמסגרתה יסבו מטוסי F-16 VIPER למטוס אוטונומי של הדור הבא. הכוונה היא ל"טיסה עצמית" SELF FLYING בכלי טיס מאויישים או לא מאויישים.
דפנס ניוז מדווח כי חיל האוויר מקווה שניתן יהיה להקים במהירות יחסית צי של כטמ"מים אוטונומיים שיפעלו בצמוד ובשת"פ למטוסי קרב מאויישים בשדה הקרב האווירי העתידי.
התכנית היא לייצר כ-1,000 כלים אוטונומיים כאלו, שיטוסו בצמידות לחמקנים F-35, הם יחומשו בטילים ובכלי נשק אחרים לתקיפת מטרות אויב ולשיבוש שידורי אויב בשדה הקרב באמצעי ל"א.
בתכנמית VENOM מושקעים 50 מיליון דולר השנה. הכוונה היא להסב ששה מטוסי F-16 למטוסי ניסוי והדגמה. הממונה על התכנית רס"ן רוס אלדר שזה יהיה צעד לקראת עולם חדש בתעופה הצבאית.
אנשי התכנית יעבדו בשת"פ עם כנף הניסויים 40 של חיל האוויר. בשלב הראשון של ההסבה יתקינו טכנולוגיות של "טיסה עצמית" במטוסי F-16.
בשלב השני המטוסים יטוסו עם טייס אנושי בקוקפיט שיפקח על התפעול האוטונומי של המערכות. הטייס יוכל להתערב אם בהפעלת הטיסה האוטונומית תתגלה תקלה בתוכנה הממונה על הטיסה האוטונומית.
בתכנמית VENOM מושקעים 50 מיליון דולר השנה
שלושה מטוסי קרב F-16 של חיל האוויר האמריקני הגיעו לבסיס אגלין בפלורידה שם הם יוסבו למטוסים אוטונומיים.
מדובר בתכנית VENOM שבמסגרתה יסבו מטוסי F-16 VIPER למטוס אוטונומי של הדור הבא. הכוונה היא ל"טיסה עצמית" SELF FLYING בכלי טיס מאויישים או לא מאויישים.
דפנס ניוז מדווח כי חיל האוויר מקווה שניתן יהיה להקים במהירות יחסית צי של כטמ"מים אוטונומיים שיפעלו בצמוד ובשת"פ למטוסי קרב מאויישים בשדה הקרב האווירי העתידי.
התכנית היא לייצר כ-1,000 כלים אוטונומיים כאלו, שיטוסו בצמידות לחמקנים F-35, הם יחומשו בטילים ובכלי נשק אחרים לתקיפת מטרות אויב ולשיבוש שידורי אויב בשדה הקרב באמצעי ל"א.
בתכנמית VENOM מושקעים 50 מיליון דולר השנה. הכוונה היא להסב ששה מטוסי F-16 למטוסי ניסוי והדגמה. הממונה על התכנית רס"ן רוס אלדר שזה יהיה צעד לקראת עולם חדש בתעופה הצבאית.
אנשי התכנית יעבדו בשת"פ עם כנף הניסויים 40 של חיל האוויר. בשלב הראשון של ההסבה יתקינו טכנולוגיות של "טיסה עצמית" במטוסי F-16.
בשלב השני המטוסים יטוסו עם טייס אנושי בקוקפיט שיפקח על התפעול האוטונומי של המערכות. הטייס יוכל להתערב אם בהפעלת הטיסה האוטונומית תתגלה תקלה בתוכנה הממונה על הטיסה האוטונומית.