שר הביטחון בביקור בוושינגטון: על הפרק - מטוסים ומסוקים חדשים

כל פריטי הציוד, בסכומים של מיליארדי דולרים, מקורם בכספי הסיוע הצבאי ותקציב ממשלתי

כתבה ממומנת

 צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
 

שר הביטחון יואב גלנט מתחיל סדרת פגישות עם בכירי מערכות הביטחון והמדינאות בארה"ב, והודיע במפורש לפני צאתו "אתמקד ביכולתה של ישראל להשיג פלטפורמות אוויריות וחימושים".

שר הביטחון לא הסתיר את כוונתו להתמקד ב"שימור היתרון האיכותי של ישראל". הכוונה היא בעיקר להאצת הליכי הבקשות והאישורים לקבלת תוספת של מטוסי קרב חמקניים F-35, מטוסי קרב חדשים F-15 IA (בואינג), האצת אספקת מטוסי התדלוק KC-46 (בואינג), והסעיף העיקרי: מסק"רים.

מסוקי אפאצ'י לשני דגמיהם 'פתן' ו'שרף' מילאו וממלאים תפקיד מכריע בלחימה בעזה בסיוע לכוחות המתמרנים, וחיל האוויר זקוק לעוד טייסת מסק"רים לפחות. הפעם יהיו אלו כנראה מסוקי אפאצ'י מהדגם המתקדם E ECHO של בואינג.  

אשר למטוסי חמקן (לוקהיד מרטין), ישראל מבקשת טייסת שלישית של מטוסי קרב F-35, כך שבסוף ההצטיידות יהיו בחיל האוויר שלוש טייסות.

גלנט יאמר לבני שיחו בוושינגטון שוועדת השרים להצטיידות תאשר הצטיידות בטייסת F-35 שלישית. אשר למטוסי הקרב F-15 כבר סוכם על אספקת הדגם החדש F-15 IA שהוא מתקדם בהשוואה למטוסי 'בז' ו'רעם'.

כל פריטי הציוד, בסכומים של מיליארדי דולרים, מקורם בכספי הסיוע הצבאי ותקציב ממשלתי. 

בהיבט המדיני של הביקור אמר גלנט כי ידון ב"מטרה המשותפת" – ניצחון על חמאס והשבת החטופים. בוושינגטון אמור השר גלנט להיפגש השבוע עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סיבן, ראש ה-CIA ויליאם ברנס והשליח לנושאי לבנון עמוס הוכשטיין. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית