הצי האמריקאי מקים מתקן ניסויים תת-ימי לניסויי טילים היפרסוניים עבור צוללות

צוללות הנושאות טילים היפרסונים צפויות להכנס לשירות בצי האמריקאי בשנות ה-2030

By U.S. Navy Photo/Released - This image was released by the United States Navy with the ID 140818-N-ZZ999-103 (next) | Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=35035289

הצבא האמריקני הודיע על תכנית לבנות מתקן ניסויים תת-מימי לניסויים ובדיקות של טילים היפר-סוניים. המטרה היא להקל על שילוב מערכות טילים היפר-סוניים בדגם בלוק 5 של צוללות תקיפה מהירה ממשפחת וירג'יניה.

NAVY RECOGNITION מדווח כי צוללות אלו יהיו מבצעיות בראשית שנות ה-30. תת אדמירל ג'וני וולף, מנהל המערכות האסטרטגיות של הצי, אמר בשימוע בקונגרס כי צוללות וירג'יניה מונעות בכוח גרעיני, נושאות טילי שיוט, הן תוצרת ג'נרל דיינמיקס ומיועדות ללוחמה נגד צוללות ולאיסוף מודיעין.

כל צוללת כזו תחומש ב-40 סוגי מערכות נשק, כולל כטב"מים, ציוד לכוחות מיוחדים וכלי רכב תת-מימיים. המהירות המרבית של צוללת כזו היא 25 קשר ויכולת צלילה עד 1,600 רגל. 

צוללות בלוק 5 יהיו בעלות יכולת לשלב בהן טילים היפר-סוניים כתגובה ליכולות צבאיות הולכות וגדלות של הסינים מבחינת עוצמה צבאית וטכנולוגיות טילים.

טילים היפר-סוניים, שמהירותם לפחות חמישה מאך, מיועדים לתת לצי האמריקני יכולות ליירט מטרות במהירות רבה ובטווחים גדולים.

מרכז הניסויים החדש לטילים היפר-סוניים לצוללות מתוכנן במרכז ללחימת שטח של הצי בקרמן, מדינת אינדיאנה, בסיס שיש בו ידע רב בשיטות של שיגור טילים. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית