הפרלמנט השוויצרי רוצה לפנות מוקשים באוקראינה

ההצעה קוראת למשרד הביטחון השוויצרי לפתח תוכנית בינלאומית לפינוי מוקשים

US Air Force from USA, Public domain, via Wikimedia Commons

אוקראינה היא המדינה המזוהמות ביותר במוקשים בעולם. על פי הערכות ממשלת אוקראינה כ-40% משטחה של המדינה מזוהם במוקשים או בשרידי תחמושת. 

הפרלמנט השוויצרי רוצה לחזק את המחויבות של שוויץ לפינוי מוקשים באוקראינה. לאחר בית הנבחרים, הסנאט גם אימץ הצעה מקבילה של המפלגה הסוציאל-דמוקרטית.

ההצעה קוראת למשרד הביטחון לפתח תוכנית בינלאומית לפינוי מוקשים בשיתוף עם ארגונים הפעילים באזורי מלחמה, וקוראת לשווייץ לספק גם תמיכה כספית ושל כוח אדם משמעותית לתוכנית. 

המועצה הפדרלית הסכימה לבקשה. בתגובתה היא ציינה, כי שוויץ כבר הייתה פעילה במאמצי פינוי מוקשים. לצבא שוויץ ולמרכז ג'נבה לפינוי מוקשים הומניטרי, GIHCD (Geneva Centre for Humanitarian Demining) יש את היכולות והמשאבים הדרושים. 

משרד ההגנה השוויצרי וה-GIHCD ארגנו במשותף קורסים לפינוי מוקשים בשוויץ ובאוקראינה.

משרד החוץ השוויצרי מספק גם תמיכה כספית לקרן השוויצרית הפעילה בעולם לפינוי מוקשים FSD (Fondation suisse de déminage), שבסיסה בז'נבה. הקרן היא אחת משותפותיה העיקריות של שוויץ לפינוי שדות מוקשים באוקראינה. 

ועדת מדיניות הביטחון של הסנאט הצביעה בעד ההצעה ללא מתנגדים, אך היא הוסיפה סעיף לנוסח ההצעה הקובע, כי על הממשלה הפדרלית להעדיף חברות שוויצריות הפעילות בתחום פינוי מוקשים בכל מקום אפשרי. בית הנבחרים יצטרך כעת להחליט על ההצעה. 

שרת ההגנה השוויצרית התייחסה לתוספת של ועדת הסנאט כמיותרת, וציינה ש"זה לא משנה שום דבר בעבודה שלנו".

המשרד שלה ומשרד החוץ השוויצרי כבר יזמו פעולות פינוי מוקשים, למשל באמצעות שיתוף פעולה עם Digger Foundation בקנטון ברן, המפתחת ובונה ציוד לפינוי מוקשים. 

קישור לרשימת כל המאמרים שלי כאן

המידע שבהם הסתמך על פרסומים, שהופיעו בקבוצות ה-LinkedIn, שאני מנהל Explosives / Blasting (Energetic Materials) OSH, ו- Fireworks and Pyrotechnics OSH.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית