ארה״ב: השוטרים פשטו על דירה לא נכונה בגלל טעות באפליקציה של אפל - הדיירת תקבל פיצוי של מליונים 

רובי ג'ונסון, כיום בת 78, עדיין סובלת מ"מצוקה פיזית ורגשית חמורה" בעקבות האירוע

Ruby Johnson was ordered out of her house as Denver police executed a search warrant in her home. This image was released in a complaint filed in Denver County District Court. Denver County District Court

 

חבר מושבעים בקולורדו העניק 3.76 מיליון דולר לסבתא שביתה ניזוק ונבזז לאחר שמשטרת דנבר הסתמכה אך ורק על האפליקציה "Find My" של אפל והסתערה על הבית הלא נכון, לפי מסמכי בית המשפט.

רובי ג'ונסון, כיום בת 78, עדיין סובלת מ"מצוקה פיזית ורגשית חמורה" לאחר ששוטרים שחיפשו משאית גנובה ואקדחים פשטו על ביתה ועצרו אותה, אומרים פרקליטיה של ג'ונסון.

במקרה של ג'ונסון, העיר דנבר אחראית לתשלום 3.76 מיליון הדולר בהפסדים ופיצויים, למרות ששני השוטרים הנאשמים נתבעו כיחידים, אמר אחד מעורכי הדין של ג'ונסון.

למרות שהמושבעים מצאו ששני השוטרים עלולים להפר את זכויותיה של ג'ונסון, חקירת משטרת דנבר לא מצאה חריגה ממדיניות, השוטרים לא עמדו בפני צעדים משמעתיים, ושניהם עדיין עובדים בחטיבת הסיור, אמר דובר מחלקת המשטרה ל-CNN

"אנו מוטרדים מהיעדר הכשרה או שינויי מדיניות ומקווים שסכום הפיצויים ישלח מסר חזק לפיו על המשטרה לקחת ברצינות את הזכויות החוקתיות של התושבים", אמר עורך הדין של ג'ונסון, טים מקדונלד.

גורמים בעירייה לא הגיבו מיד לבקשת CNN ופקיד בית המשפט המחוזי בדנוור אמר ל-CNN שלא הוגש ערעור בתיק.

"ב-4 בינואר 2022, צוות SWAT של המשטרה פשט על ביתה של גב' ג'ונסון בהתבסס על מיקום לכאורה מאפליקצייה באייפון, שהשוטרים לא הבינו ושלא קיבלו הכשרה עבורה", לפי הצהרה מאיגוד חירויות האזרח האמריקאי של קולורדו, שתבע בשמה של ג'ונסון.

"המשטרה הופיעה בביתה של גב' ג'ונסון עם מופע סוחף ומפחיד של כוח מיותר. הפיקוד של צוות ה-SWAT הורה בקול לכל מי שנמצא בפנים לצאת עם ידיו למעלה", לפי התביעה שהוגשה נגד שני שוטרים בדנוור.

ג'ונסון נעצרה בחלוק הרחצה שלה במשך שעות, ללא יכולת לראות מה המשטרה עושה בביתה, נכתב בתביעה. עד שהפשיטה הסתיימה, המשטרה גרמה נזק לביתה, שברה רכוש יקר והשאירה את חפציה בחוסר סדר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית