חברה קנדית סיפקה ציוד ניטור רשת למצרים - ונכנסה לרשימה השחורה של ארה״ב

משרד המסחר האמריקאי הכניס את חברת Sandvine לרשימה השחורה

https://www.sandvine.com/

משרד המסחר האמריקאי הכניס את חברת Sandvine לרשימה השחורה בגין מכירת טכנולוגיית ניטור הרשת שלה למצרים. האישום: הטכנולוגיה שימשה לרגל אחר פעילים פוליטים וזכויות אדם. פרסום של theregister

יצרנית מכשירי ה-IT והתוכנה הקנדית, יחד עם Chengdu Beizhan Electronics הסינית, נוספו לרשימת הישויות האמריקאית, שמטילה מגבלות יצוא על אותם ארגונים ובעצם אוסרת על חברות אמריקאיות לעשות איתם עסקים ללא אישור מיוחד מהדוד סם. 

משרד המסחר מוסיף לרשימה חברות שנחשבות לאיום על הביטחון הלאומי האמריקאי או אינטרסים של מדיניות חוץ.

Chengdu נכנסה לרשימה על כך שכנראה רכשה וניסתה לרכוש סחורות אמריקאיות מטעם אוניברסיטת סין למדע וטכנולוגיה אלקטרונית, שכבר הייתה ברשימת הישויות. לא ניתן היה להשיג את תגובת Chengdu. 

Sandvine זכתה באספקת "טכנולוגיית בדיקת מנות עמוקה לממשלת מצרים, שם היא משמשת בניטור המוני של רשת האינטרנט למטרת צנזורה, כדי לחסום חדשות כמו גם לכוון לשחקנים פוליטיים ופעילי זכויות אדם", על פי הודעה שפורסמה ברישום הפדרלי.

הרישום חל על המשרד הראשי של Sandvine הקנדי וכן על סניפיו בהודו, יפן, מלזיה, שוודיה ואיחוד האמירויות הערביות. 

כשנשאל על ההאשמות הללו, ועל מגבלות הייצוא, אמר דובר Sandvine ל-The Register: "חברת Sandvine מודעת לפעולה שהוכרזה על ידי משרד המסחר האמריקאי. אנו מחויבים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם פקידי ממשל כדי להבין, לטפל ולפתור את החששות שלהם. פתרונות Sandvine עוזרים לספק אינטרנט אמין ובטוח, ואנו מתייחסים ברצינות רבה להאשמות על שימוש לרעה."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית