פרטנר ואריקסון בניסוי ראשון בישראל של ליבת 5G

כיום אין בישראל ספק תקשורת עם ליבת דור 5 | מדובר בהשקעה של עשרות מליוני ש״ח שעד כה, הספקים נמנעו מלבצע אותה 

יגאל גלעדי (משמאל) ואלון ברמן (מימין) מקונגרס הסלולר MWC המתקיים בימים אלה בברצלונה - צילום: פרטנר

ברקע קונגרס הסלולר השנתי העולמי MWC בברצלונה, קבוצת התקשורת פרטנר וחברת אריקסון הודיעו כי הדגימו בהצלחה את שיחת הנתונים הראשונה על גבי רשת 5G Standalone. 

ההודעה מגיעה בהמשך להכרזה של השתיים מלפני כשנה, כי חתמו על עסקה להקמת הרשת המתקדמת מבוססת הענן, אותה הן צפויות להשיק בישראל באופן רשמי בחודשים הקרובים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.

לטכנולוגיה החדשה יתרונות רבים הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי. היא מאפשרת ניצול מיטבי ומקסימלי של תכונות הדור ה-5, ביניהן: גלישה באולטרה מהירות, שיהוי נמוך,  גישה מהירה למדיה, איכות גבוהה של שיחות קול ו-וידאו, יציבות, אמינות, אבטחה, הצפנה, רציפות וקיבולת גבוהה של הרשת.

במקביל, הטכנולוגיה צפויה לחולל מהפכה ולספק הזדמנויות חדשות עבור תעשיות, ארגונים ועסקים, הודות לשתי תכונות מרכזיות אותן היא מביאה.

האחת היא 'פרוסות הרשת' (Network Slicing), המאפשרת הקצאה בלעדית של נתח מהרשת לטובת לקוח או שירות ייעודי, על בסיס מאפייניו, תוך מענה גמיש לצרכיו הספציפיים.

השנייה היא 'שיהוי נמוך' (Low Latency), המאפשרת זמני תגובה קצרים, תכונה קריטית בכל הקשור לחווית Gaming , ניהול ושליטה מרחוק בזמן אמת (רפואה, חמ"לים) וכן למגמות IoT ואוטומציה תעשייתית (רובוטים בתעשייה, מרלו"גים אוטומטיים, מכוניות אוטונומיות ועוד).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית