צבא ארה"ב מבטל פרוייקט מסוקי הקרב העתידיים לטובת כלים בלתי מאויישים

המחשבה הצבאית נועדה לתת פתרון למלחמה מול סין - במתאר כזה, על פני שטח גדול מאד, המסוקים פחות אפקטיבים לעומת כטב״מ

הצבא האמריקני מבטל תכנית מקיפה לפיתוח מסק"ר תצפית ואיסוף מודיעין עתידי (FARA), תוך העדפת מערכות הגנ"א מתקדמות, טכנולוגיות כלים בלתי מאויישים, וזה בהסתמך על לקחי מלחמת אוקראינה.

WAR ZONE דיווח כי שתי חברות הענק סיקורסקי ו-BELL כבר בנו אבי-טיפוס למסק"ר העתידי, RAIDER X של סיקורסקי ו-360 INVICTUS של BELL.  

אולם הפנטגון מתייחס בעיקר לעתיד הלחימה האווירית בזירת האוקיאנוס השקט, ולכן הוחלט שכל עתיד לוחמת המסוקים חייב עיון מחדש.

בפנטגון מסבירים שתפקיד המסוקים בזירה ענקית כמו הפסיפיק פחות רלוונטי, ופלטפורמות בלתי מאויישות מתאימות יותר. מבצעים של מאות מסק"רים, שהם כלי טיס מורכבים ומסובכים, אפילו עם מהירות וטווח מוגדלים, עלולה להיות חסרת תועלת בגזרת הפסיפיק.

מסכימים בפנטגון, שהיכולות של מסוקי פרויקט FARA יהיו גדולות ומתקדמות, אך המסוקים לא יוכלו להגיע לאזורי סכסוך ולחימה באוקיאנוס השקט הענק, לפעול מבצעית וגם לשוב בשלום לבסיסיהם. 

המלחמה באוקראינה הוכיחה עד כמה מסק"רים פגיעים כשהם פועלים בשדה הקרב המודרני בתוך שכבות עבות של הגנ"א, ויש קשיי הישרדות בתנאים אלו. יש היום פלטפורמות אוטונומיות המתאימות יותר לביצוע ירי מרחוק.

לצבא ארה"ב יש כיום צי ענקי של אלף מסוקי אפאצ'י AH-64 ('פתן' ו'שרף' בחה"א הישראלי), כאשר פרוייקט FARA נועד להחליף כמחצית מהם.

מסקנת הפנטגון היא שהעתיד טמון בכלים בלתי מאויישים, בעיקר בפעילויות רבות-סיכון בשדה המערכה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית