ארה״ב: רחפן יבצע בדיקות חיצוניות של מטוסים גדולים לקראת המראה ואחרי נחיתה
הרחפן תוכנת לבדוק עשרות נקודות על המטוס ולבצע מיפוי ודיווח של תקלות
דן ארקין
|
07/02/2024
חיל האוויר של ארה"ב בשת"פ עם חברה אזרחית ניסו בהצלחה הפעלת רחפן ייעודי מיוחד לביצוע בדיקות חיצוניות של מטוסים גדולים לפני המראה או אחרי נחיתה.
בבסיס DOVER של חה"א האמריקני ביצע הרחפן בדיקות של מטוס תובלה ענקי 'סופר גלקסי', כולל בדיקת תקינות כנפיו וזנבו שמגיע לגובה נשל כ-30 מטרים.
הרחפן תוכנת לבדוק עשרות נקודות על המטוס ולבצע מיפוי ודיווח של תקלות, בדיקות שנמשכות על ידי טכנאים זמן רב.
דפנס בלוג מוסר כי בדיקת 34 נקודות על מטוס מבצעים מכונאים במשך כשעה, בעוד שהרחפן השלים את כל הבדיקות תצוך 10 שניות.
דפנס בלוג מוסר כי בדיקות חיצוניות של מטוסי התובלה הגדולים של חיל האוויר נמשכות שעות, והרחפן חוסך שעות עבודה של מכונאים, שחייבים לקרב למטוס במות מתקפלות מיוחדות כדי להגיע לקצה זנב או כנפיים של מטוס גדול.
הרחפן תוכנת לבדוק עשרות נקודות על המטוס ולבצע מיפוי ודיווח של תקלות
חיל האוויר של ארה"ב בשת"פ עם חברה אזרחית ניסו בהצלחה הפעלת רחפן ייעודי מיוחד לביצוע בדיקות חיצוניות של מטוסים גדולים לפני המראה או אחרי נחיתה.
בבסיס DOVER של חה"א האמריקני ביצע הרחפן בדיקות של מטוס תובלה ענקי 'סופר גלקסי', כולל בדיקת תקינות כנפיו וזנבו שמגיע לגובה נשל כ-30 מטרים.
הרחפן תוכנת לבדוק עשרות נקודות על המטוס ולבצע מיפוי ודיווח של תקלות, בדיקות שנמשכות על ידי טכנאים זמן רב.
דפנס בלוג מוסר כי בדיקת 34 נקודות על מטוס מבצעים מכונאים במשך כשעה, בעוד שהרחפן השלים את כל הבדיקות תצוך 10 שניות.
דפנס בלוג מוסר כי בדיקות חיצוניות של מטוסי התובלה הגדולים של חיל האוויר נמשכות שעות, והרחפן חוסך שעות עבודה של מכונאים, שחייבים לקרב למטוס במות מתקפלות מיוחדות כדי להגיע לקצה זנב או כנפיים של מטוס גדול.