מטוסי קרב F-18 של חיל האוויר השוויצרי יתרגלו המראות ונחיתות על כבישים ראשיים במדינה 

בשנות ה-50 נסללו בשווייץ כמה כבישים ראשיים שיכלו להפוך בקלות ובמהירות למסלולי המראה ונחיתה

By U.S. Navy photo by Lt. Kyle "Chet" Turco. - This image was released by the United States Navy with the ID 020411-N-1334T-005 | Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=101787

אחרי הפסקה של 30 שנה יחדש חיל האוויר של שווייץ בקיץ את אימוני המראות ונחיתות של מטוסי קרב על כבישים ראשיים במדינה. 

בחודש יוני יבצע חיל האוויר את תרגיל אלפא-1 לבחינת יעילות מערכות ההגנה האווירית של שוויץ. כחלק מהתרגיל ימריאו וינחתו מטוסי קרב F-18  HORNET על כמה כבישים ראשיים, כשהמטרה היא לבדוק אם חיל האוויר מסוגל לפעול ברציפות כאשר שדות התעופה נפגעים במלחמה. 

בשנות ה-50 נסללו בשווייץ כמה כבישים ראשיים שיכלו להפוך בקלות ובמהירות למסלולי המראה ונחיתה. תוך כמה שעות נהפך הכביש למסלול, ושעה אחרי שהמטוס האחרון המריא, חזר הכביש למלא את יעודו המקורי.

הסידור הזה בוטל עד השנה בה ייערך התרגיל ליד בסיס חיל האוויר פיירן, שבו הכביש הראשי הסמוך מחובר למסלול בבסיס על ידי כבישים משניים המשמשים כמסלולי TAXI, מסלולי הסעה למטוסים. בתרגיל ימריאו מטוסי הקרב F-18 מכביש הראשי החוצה את שווייץ, A1.

THE AVIATIONIST מדווח כי מאז מלחמת אוקראינה חילות אוויר של כמה מדינות באירופה מתרגלים פעולה מבצעית מכבישים ראשיים, ביניהן פולין, בריטניה ופינלנד.

בשנה שעברה מסרה בריטניה לפינלנד כמה מטוסי קרב 'טייפון'. הם המריאו מבסיס בבריטניה ונחתו על כביש ראשי בפינלנד שהוכשר למטרה זו. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית