כמעט כל צבאות המזרח התיכון שם: תערוכת נשק בסעודיה

אחד מירידי האמל״ח הגדולים במזרח התיכון נפתח בימים אלו בריאד - והתעשיות הישראליות בחוץ. נורמליזציה יכולה להקפיץ את הייצוא הביטחוני? שאלה פתוחה 

תערכות הנשק World Defense Show 2024 נפתחה בריאד וצפויה למשוך אליה כמעט את כל תעשיות הביטחון הגדולות בעולם - ממזרח ומערב. על פי רשימת המציגים, אין ולו חברה ביטחונית ישראלית אחת שמציגה בתערוכה באופן רשמי. 

בתערוכה מסתובבים נציגים של מרבית הצבאות במזרח התיכון, מחפשים אמל״ח חדש ויוזמות עסקיות חדשות לפיתוח תעשיות ביטחון מקומיות. התעשיות הסיניות הגיעו בהרכב מורחב של מעל 20 תעשיות, במטרה להרחיב את החדירה לשווקי המזה״ת. 

במסגרת התערוכה, ערב הסעודית הציגה את מטוס ה- Hawk T-165 והדגישה את יכולות ההרכבה והייצור שלה, עם שותפות של 25 חברות מקומיות המייצרות 3,114 חלקים. מדובר בשיתוף פעולה והעברת ידע של חברת BAE Systems הבריטית. 

״ערב הסעודית מחזקת את הביטחון הלאומי שלה על ידי גיבוש שותפויות חדשות במערכות בלתי מאוישות ופועלת למניעת סיכונים רדיולוגיים וגרעיניים״, נכתב בפרסום של arabnews בהקשר התערוכה.

שר המשמר הלאומי הסעודי, עבדאללה בן בנדר בן עבדולעזיז, חתם על הסכמים משמעותיים עם גורמים בינלאומיים ומקומיים במהלך תערוכת ההגנה העולמית 2024 בריאד, לפי סוכנות העיתונות הסעודית.

מזכר הבנות בולט אחד נכתב עם חברת Elm Technology Co. לפיתוח תעשייתי והשקעות, במטרה לטפח את הייצור המקומי של מערכות ומוצרים של כלי טיס בלתי מאוישים שנועדו לנטרל איומים כימיים, ביולוגיים, רדיולוגיים וגרעיניים.

בצעד נוסף, הוקם מזכר מזכרות עם INTRA Defense Technologies., המתמקד בלוקליזציה של ייצור מערכות מטוסים בלתי מאוישים. שותפות זו משתרעת על שיתוף פעולה בהיבטים שונים, לרבות תפעול, תמיכה, הדרכה, תחזוקה ופיתוח נוסף של מל"טים. 

נחתם חוזה נוסף עם חברת הרק״מים KNDS, המבטיח אספקת תחמושת בשיעור לוקליזציה של כ-62 אחוזים. ״הסכמים אסטרטגיים ומזכרים אלה עולים בקנה אחד עם מטרת העל של שיפור הלוקליזציה של מגזר התעשיות הצבאיות בממלכה״, כותבים בפרסום. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית