אסטרוסקייל תתכנן עבור חיל החלל האמריקאי לוויין תדלוק

הפתרון של אסטרוסקייל יסייע להתגבר על המגבלות שנובעות מכך שלוויינים משוגרים כיום לחלל עם אספקה מוגבלת של דלק

קרדיט: אסטרוסקייל

חברת אסטרוסקייל ארה״ב חתמה על הסכם עם חיל החלל האמריקני (USSF) בהיקף של 25.5 מיליון דולר לתכנן ולספק לחיל לוויין ייעודי שתפקידו תדלוק לוויינים שנגמר להם הדלק בחלל.

אב טיפוס של הלוויין החדש - APS-R - שמתוכנן כלוויין סטנדרטי שגודלו לא יעלה על גודלה של משאבת דלק סטנדרטית, יסופק בשנת 2026.

חיל החלל האמריקני הוא גוף של הצבא האמריקני המתמקד בפעילות בחלל. זהו האגף החדש הראשון מאז הקמתו של חיל האוויר האמריקני העצמאי בשנת 1947. הגוף אורגן כשירות צבאי במחלקת חיל האוויר, אחת משלוש המחלקות הצבאיות במחלקת ההגנה.

״האפשרות של תדלוק באוויר שינתה לחלוטין את המשוואה לגבי משך ומרחק המשימות עימן מתמודדים כלי תעופה", אמר נשיא ומנכ"ל אסטרוסקייל ארה״ב, רון לופז.

APS-R יישא ויעביר דלק הידרזין לחללית ׳הלקוח׳, במקום שזו תצטרך לתמרן לכיוון אתר תדלוק, נתון שיאפשר את המשך פעילותה ללא הפרעה.

הפרוייקט ממומן על ידי שותפות ציבורית-פרטית, כש- 25.5 מיליון דולר מגיעים מ- USSF וכ-12 מיליון דולר יסופקו על ידי אסטרוסקייל ארה״ב ושותפים וספקים של החברה.

פעילותה של אסטרוסקייל ישראל מתמקדת כיום בתכנון, ייצור והרכבה של מערכות חלל למשימות של התקרבות ועגינה בין לוויינים ומשימות שירות ללוויינים בחלל. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית