התרנגול – רחפן רובוטי היברידי חדש תוצרת "רובוטיכאן" בשימוש צה"ל בלחימה ברצועת עזה

התרנגול מיועד ליחידות קומנדו וכוחות מיוחדים עבור משימות מודיעין, סיור ומעקב (ISR) ולוחמה טקטית ונמצא כבר בשימוש בצה"ל ובצבאות שונים ברחבי העולם

קרדיט לצילום: אילי אופיר

צה"ל משתמש בלחימה ברצועת עזה ברחפן רובוטי היבריד בשם "תרנגול" (Rooster) תוצרת חברת רובוטיכאן (Robotican) הישראלית, מפתחת ויצרנית של מערכות רובוטים ורחפנים אוטונומיות.

ה"תרנגול" המיועד ליחידות קומנדו וכוחות מיוחדים עבור משימות מודיעין, סיור ומעקב (ISR) ולוחמה טקטית כבר נמצא כאמור בשימוש בצה"ל ובצבאות שונים ברחבי העולם.

לדברי רובוטיכאן, הרחפן ההיברידי "תרנגול" הנו פתרון פורץ-דרך המשלב בצורה חלקה רובוטיקה קרקעית ויכולות רחפנות ןמשדרג את יכולות הסריקה של תשתיות פנימיות ותת-קרקעיות.

[קרדיט לצילום: אילי אופיר]

התרנגול תוכנן במיוחד כדי לתת מענה לדרישות הייחודיות של יחידות צבאיות קרביות וכוחות מיוחדים ומסמל התקדמות משמעותית בגיוון, בטיחות ויעילות מבצעית.

לתרנגול זמן טיסה של עד 15 דקות וזמן תנועה קרקעית של 40 דקות, עם זמן תפעול ממוצע של עד 90 דקות. הרחפן יכול לעבור בקלות ממצב של טיסה באוויר לתנועה על הקרקע, מה שמבטיח התאמה לכל שטח.

התרנגול מסוגל לנוע על כל סוגי השטח ולעוף מעל מכשולים, מרחף בקלות מעל גרמי מדרגות, רהיטים או דרך חלונות. כלוב מיוחד מונע נזק לרחפן שיכול להיגרם כתוצאה מהתנגשויות בטיסה עם מכשולים.

ניתן להתאים לתרנגול מגוון של מטענים ייעודיים, כגון מצלמה תרמית, חיישני גז וחיישני קרינה, תוך התאמה לדרישות משימות מרובות.

 

[קרדיט לצילום: אילי אופיר, עריכה: אריאל גבאי]

החברה אומרת כי ניתן ליישם את התרנגול במגוון רחב של משימות, כולל פעולות נגד טרור, תרחישי פשיעה פנימיים, מצבי בני ערובה, שדה קרב עירוני, משימות חיפוש והצלה, כמו גם משימות בדיקה.

לא רק לשימוש בכוחות מיוחדים, התרנגול מתאים ליחידות חי"ר. התרנגול יכול לתפקד בסביבות מנועות-תקשורת, מה שהופך אותו אידיאלי למשימות במקומות כמו בניינים, ספינות, בונקרים ומתקנים תת-קרקעיים. 

מנכ"ל רובוטיכאן חגי בלשאי, אומר: "משתמשי-הקצה המרוצים שלנו משתפים עד כמה מערכת התרנגול תורמת לשדה הקרב ומהווה כלי טקטי חשוב ללחימה נבונה ולצמצום נפגעים. עם יכולות המבצע והתצפית שלה מעל ומתחת לקרקע, המערכת משיגה יעדי הצלחה במהלך הקרב".

מחברת "רובוטיכאן" לא התקבלה כל תגובה בנוגע לשימוש של ה"תרנגול" ברצועת עזה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית