דיווח: קשיים בהקמת הקואליציה האמריקנית להגנה על חופש השיט בים סוף

הקשיים נערמים בעיקר סביב היררכיית הפיקוד על כוח המשימה החדש

קשיים ועיכובים בהקמת הקואליציה בהובלת ארה"ב לשמירה על הספנות המסחרית וחופש השיט בים סוף ועד מצרי באב אחל מנדב. במקביל האיום האיראני קיבל תפנית כאשר כטמ"מ תקף אניה הרחק מחופי תימן, סמוך לחופי הודו.

WAR ZONE מדווח כי 20 מדינות הסכימו להצטרף לקואליציה. אלא שחלקן מסרבות שיפרסמו את זהותן, וחלקן שולחות לקואליציה כוח אדם ולא אניות להגנה על חופש השיט. 

כך ספרד, איטליה וצרפת שסירבו שאניות מלחמה שלהן יפעלו ת"פ הצי האמריקני. רויטרס מדווחת שספרד הסכימה להצטרף בתנאי שהפיקוד על הכוח יהיה של נאט"ו או של האיחוד האירופה. 

הפריגטה "וירג'יניו פאזאן" של הצי האיטלקי תפליג באזור, אך לא כחלק מפרוייקט "שומר החופש" שעליו הכריז הנשיא ביידן. 

מומחי הצי האמריקני אומרים שבעוד תכנית הקמת הקואליציה מקרטעת, הרי לאיראן יש כבר צי גדול שמסוגל לשגר כטמ"מים ארוכי-טווח כמו הגרסה הימית של שאהד-136 שמונחה על ידי מפעיל אנושי. 

אלו מזהירים כי אם איראן תחליט להגביר את ההתקפות על אניות סוחר שמפליגות בים סוף עד באב אל מנדב הרי תהיה זו הסלמה חמורה, ויקשה על הקואליציה המתוכננת להתמודד ולספק הגנה.

הצי האמריקני הפיל בשבת ארבעה כטמ"מים שכוונו אל משחתת של הצי האמריקני בדרום ים סוף. פיקוד מרכז סנטקום הודיע שבשבוע שעבר ביצעו החות'ים עשרות תקיפות נגד אניות סוחר מאז 17 בחודש. 

הצי האמריקני קלט קריאות לעזרה משתי מכליות שהותקפו – המכלית "באמאן" מניפה דגל נורווגיה ומכלית של גאבון שהניפה דגל הודו. 

שתי המכליות הפליגו סמוך אחת לשנייה ושתיהן נפגעו מתקיפות כטמ"מים של החות'ים.    


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית