מאבטח בתעשייה אווירית חדר ללא רשות לטלפונים של חיילים וחיילות במסגרת תפקידו

כתב אישום שפרסמה הפרקליטות כעת, נוגע לאירועים שהיו במהלך התקופה שבין חודש נובמבר 2019 ל – יוני 2020

אילוסטרציה | Photo by Mauro Sbicego on Unsplash

אם אתם מגיעים למתקנים של תעשייה אווירית או כל חברה ביטחונית אחרת בישראל, ומתבקשים להפקיד את הטלפונים, כדאי שתנעלו אותם בסיסמא וזיהוי ביומטרי. 

לפחות במקרה אחד שארע בשנים האחרונות, מאבטח שעבד באחד ממתקני תעשייה אווירית, חדר לטלפונים של חיילים וחיילות שעבדו במתקן, גנב תמונות אינטימיות והטריד אותן ואת חברותיהן או בנות משפחה באינסטגרם. 

כתב אישום שפרסמה הפרקליטות, נוגע לאירועים שהיו במהלך התקופה שבין חודש נובמבר 2019 ל – יוני 2020. הסיפור: מאבטח מבאר יעקב שעבד במתקן של תעשייה אווירית, חדר לטלפונים של חיילות ששירתו במתקן, גנב מידע אינטימי והטריד אותן וחברותיהן באינסטגרם. 

״לאחר שחדר למכשירי הטלפון של החיילים כאמור, עיין הנאשם בתכנים אישיים שהיו אגורים במכשירים, לרבות תכתובות פרטיות ותמונות אינטימיות. באותן נסיבות, נטל הנאשם ממכשירי הטלפון תמונות אינטימיות של החיילים, קרובי משפחתם או של בני זוגם״, כך לפי כתב האישום באמצעות מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. 

״כל זאת, ללא ידיעתם וללא הסכמתם של החיילים. במועד מאוחר יותר, השתמש הנאשם בתכתובות שמצא ובתמונות שנטל בכך ששלח אותם לחיילים באמצעות חשבונות האינסטגרם שפתח. 

״במהלך התקופה שבין חודש נובמבר 2019 לחודש מרץ 2020 או בסמוך לכך, ובאופן שאינו ידוע למאשימה במדויק, בעת שמכשיר הטלפון הסלולארי של ל' היה מופקד בכניסה למתקן, נטל הנאשם את מכשיר הטלפון של ל' וחדר אליו, ללא ידיעתה או הסכמתה של ל'. 

״באותן נסיבות, עיין הנאשם בתוכן האישי שהיה אגור במכשירה של ל', לרבות תכתובות פרטיות שלה עם בן זוגה. כן, נטל הנאשם תמונה אינטימית של ל' ללא ידיעתה או הסכמתה. 

בהמשך, פנה הנאשם לחיילת ממנה לקח את המידע האינטימי וניסה להתחיל איתה באינסטגרם. ״במועד שאינו ידוע למאשימה במדויק, פנה הנאשם בשנית לל' באמצעות הפרופיל באינסטגרם והפנה אליה הצעות חוזרות בעלות אופי מיני בכך שכתב לה, "תקשיבי אני יודע שחבר שלך בבסיס ואני יודע גם שיש לך צרכים. אני יכול לספק לך אותם ושתיהיי מאושרת". 

במקרה אחר, במהלך התקופה שבין חודש אפריל 2020 לחודש יוני 2020 או בסמוך לכך, הנאשם חדר למכשיר נוסף, של חיילת אחרת ששירתה באותו מתקן. ״לאחר שחדר למכשיר הטלפון של ש' כאמור, עיין הנאשם בתוכן האישי שהיה אגור במכשירה, ונטל ממנו תמונה אינטימית של בת דודתה של ש'. כל זאת, ללא ידיעתן וללא הסכמתן.״, לפי כתב האישום. האשם פנה גם לשתי נשים אלו באינסטגרם עם הצעות מיניות. 

במקרה שלישי, הנאשם חדר לטלפון של חייל ששירת במתקן וגנב ממנו תמונה של זוגתו. גם אותה הטריד הנאשם באינסטגרם. 

הנאשם חשוד בעבירות לפי הוראות החיקוק חדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת, פגיעה בפרטיות והטרדה מינית. 

מהתעשייה האווירת נמסר: ״הארוע שארע לפני כארבע שנים ובו היה מעורב עובד חברת אבטחה חיצונית,  טופל בחומרה על ידי החברה, שאינה טולרנטית להתנהגויות מסוג זה.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית