דיווח: יותר מ-12 אלף מצלמות מעקב עקבו אחרי משתתפי ועידת האקלים בדובאי  

חברת PRESIGHT התקינה במתחם EXPO של ועידת האקלים יותר מ-12,000 מצלמות על שטח של 4.5 קמ"ר

Photo by Pawel Czerwinski on Unsplash

בדובאי התקיימה לאחרונה ועידת האקלים מטעם האו"ם בהשתתפות אלפי נציגים מכל העולם. משתתפים הביעו חששות למראה המספר העצום של מצלמות מעקב וציוד האזנה המותקנים בכל מקום באולמות הוועידה.

בנמל התעופה של דובאי, אחד העסוקים ביותר בעולם, מותקן ציוד לזיהוי פנים. לדעת מומחים איחוד האמירויות היא המובילה בעולם בהתקנת רשתות  מצלמות מעקב וגם האזנה. "אנו מעריכים שבכל נקודה בוועידה מישהו שעוקב אחרינו ומאזין", אומרת חוקרת זכויות  האדם ג'ואי שי בשיחה עם כתב AP, שמעריכה שברחבי הוועידה אי אפשר לנהל שיחה פרטית.

החברה המקומית האחראית להתקנה והפעלה של רשתות העיקוב היא PRESIGHT, שכבר נחשדה בעבר בשימוש בתוכנות ריגול באמצעות טלפונים ניידים. רשת המצלמות בדובאי התפרסמה בשנת 2010 כאשר משטרת דובאי צילמה וחשפה סוכני מוסד מחופשים לשחקני טניס שהתנקשו בחייו של פעיל חמאס מחמוד אל-מדבוח במלון יוקרה. 

חברת PRESIGHT התקינה במתחם EXPO של ועידת האקלים יותר מ-12,000 מצלמות על שטח של 4.5 קמ"ר. החברה נסחרת בבורסה של דובאי, וחתמה על חוזה בשווי של 52 מיליון דולר עם מארגני ועידת האקלים. החברה טוענת כי בימי הוועידה עקבה אחר מיליוני בני אדם וכלי רכב, ו"מנעה אלפי תקריות, וכך נשמרה הבטיחות במאה אחוזים".

בסוף 2016 היה שת"פ בין משטרת דובאי לבין חברת DARK MATTER לעיקוב אחר אנשים באמירויות. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית