חטיבת המרום של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה מתרגלת בעזה: חטיבת הקומנדו קיבלה תספוק לוגיסטי בהצנחה

כ-7 טון תספוק לוגיסטי הוצנחו מהאוויר למאות לוחמי עוצבת הקומנדו (אוגדה 98) בחאן יונס באמצעות הצנחת האפסניה המבצעית הראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה

קצין לוגיסטיקה אוגדה 98, סגן-אלוף עמי | תמונה: דובר צה״ל 

במהלך הימים האחרונים בוצע תספוק לוגיסטי שכלל הצנחה של כ-7 טון תספוק לוגיסטי למאות לוחמי עוצבת הקומנדו הנלחמים בימים אלה בגזרת חאן יונס. במבצע משותף עם אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ויחידת אספקה בהיטס של חטיבת המרום, התבצע תספוק באמצעות מטוס חיל האוויר מסוג ״שמשון״ של טייסת 103.

"אפסניה מנוהגת" הינה מערכת מבצעית מתקדמת המאפשרת הצנחה של ציוד, אשר מנהג את עצמו לכוחות הקרקעיים באמצעות יכולת ניווט מדויקת אל היעד. זהו השימוש המבצעי הראשון במערכת זו, והצנחת האפסניה המבצעית הראשונה שבוצעה מאז מלחמת לבנון השנייה.

אחת היכולות המבצעיות הייחודיות לאוגדה 98 הינה היכולת להיות עצמאית, במצבים בהם לא ניתן לשלח אספקה בצורה קרקעית. כלל האגפים תרגלו יחד את השימוש במערכת במטרה להשיג את יכולת האספקה המוצנחת המדויקת.  

ממשיכים להילחם באזור חאן יונס

כוחות אוגדה 98 ממשיכים להילחם באזור חאן יונס, הנחשב למעוז עיקרי של ארגון הטרור חמאס. לוחמי האוגדה חיסלו עשרות מחבלים בקרבות, פעלו לאיתור והשמדת פירים והכווינו תקיפות מדויקות מהקרקע ומהאוויר. 

צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 7 החל במתקפה על מנת לפרוץ את קווי ההגנה של חמאס, במהלכה תקפו עשרות עמדות נ״ט ותצפיות אויב. הלוחמים פשטו על המוצב הגדודי של גדוד ׳דיר אל בלאח׳ של ארגון הטרור חמאס ואיתרו אמצעי לחימה ומודיעין. 

כוחות צוות הקרב של חטיבת גבעתי, חטיבה 55 וחטיבה 4 מכתרים את העיר ומבצעים התקפות ופשיטות ממוקדות כנגד פלוגות בחטיבת חאן יונס של ארגון הטרור חמאס. בפשיטה ממושכת אותרו במרחב בית ספר אמצעי לחימה רבים וביניהם משגרים, קני מרגמות, RPG, מטענים ואמצעי מודיעין. 

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 4 השתלטו על מפקדה של חמאס בתוך מסגד ובו הסתתרה חוליית מחבלים, החוליה חוסלה במהלך הקרב. בנוסף, חיסלו הכוחות חולית מחבלים שניסתה לברוח לעבר תווך תת-קרקעי.

צוות קרב של עוצבת הקומנדו פשט על מרכזי הכובד של חמאס בחאן יונס, בבתיהם של פעילי ומפקדי ארגון הטרור חמאס נמצאו אמצעי לחימה, קני שיגור ארטילרי וחומרים מודיעיניים. בנוסף, לוחמי הקומנדו מבצעים שימוש בטיל המדויק ׳עוקץ פלדה׳ ומכווינים תקיפות מהאוויר ומהקרקע באמצעות ירי מדויק בלחימה באזור צפוף.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית