הערכה: הפוגת הלחימה תמשך עוד מספר ימים 

חמאס עדיין מחזיק מעל 100 חטופים ישראלים

הפעימה הרביעית בוצעה אתמול בערב בשחרור 11 חטופים, ביניהם שתי אימהות ותשעה ילדים. במקביל הושג הסכם בין כל הצדדים להארכת ההפוגה ביומיים החל מהיום (ג'), שבהם ישוחררו 20 חטופים, עשרה בכל יום. 

ההסכמים להארכת ההפוגה הושגו במשך יום אתמול, יום מלא מתח, שבו נערכו התייעצויות קדחתניות בין ארה"ב, מצרים, ראשי שב"כ ומוסד, קטאר וחמאס. הנשיא ביידן שוב היה מעורב אישית במהלך המו"מ עקב רצונו בהארכת ההפוגה. 

בפעימה הרביעית שוחררו 11 חטופים ישראלים, רובם מניר עוז, תמורת 33 מחבלים מבתי כלא בישראל וכן 200 משאיות סיוע לעזה. היו דיווחים שיש נכונות בחמאס לדון באפשרות של שחרור גברים, ואולי חיילים.

11 השבים הגיעו  לשטח ישראל לפני חצות ועברו לבית החולים איכילוב בתל אביב לפגישות ראשונות עם המשפחות. עד כה שבו לארץ 58 שבים ושבות, מהם 40 ישראלים ו-18 אזרחים זרים. 

סוכנות רויטרס דיווחה אחר הצהרים כי נציגי מצרים, קטאר וארה"ב סיכמו על הארכת הפסקת האש מעבר לארבעה ימי הפעימות. חמאס דורש הארכה של ארבעה ימים, בעוד ישראל עמדה על כך שההארכה תיקבע מיום ליום, וישראל תסכים להארכה של כל יום תמורת שחרור 10 חטופים.

דובר ממשלתי ישראלי אמר לרויטרס כי מספר החטופים שמוחזקים בידי חמאס נכון ליום ב' הוא 184, כולל 14 אזרחים זרים ו-80 ישראלים בעלי אזרחות כפולה. 

דובר חמאס אוסאמה חמדאן אמר בטלוויזיה הלבנונית LBC שחמאס עשה מאמצים למצוא חטופים שלא הוחזקו בידו, אך הם נמצאו  והארגון מוכן להארכת הפסקת האש.

ערוץ 12 דיווח אמש כי אחת החטופות ששבו ארצה סיפרה כי פגשה במנהרה את יחיא סינוואר שדיבר אליה עברית ואמר לחטופים שלא ידאגו, "אתם מוגנים היטב, אין לכם מה לדאוג".

שר הביטחון יואב גלנט סייר אתמול בגבול הצפון ואמר: הרגנו יותר ממאה מחבלי חיזבאללה, השמדנו עשרות עמדות תצפית, בונקרים ומפקדות. הסגנו את כוחות חיזבאללה מגזרת החזית אחורה, אל עומק השטח. 

ללוחמים אמר השר: "תתארגנו, תנוחו, דברו עם החברות ועם ההורים. אנו נחזור ללחימה בכל אזורי הרצועה. זו מלחמה צודקת, וצריך לנצח בה". 

דובר צה"ל תא"ל דני הגרי אמר אתמול כי לחמאס יש אחראיות בלעדית לשמור על שלום החטופים. לדבריו צה"ל נמצא על קווי ההפוגה, ולוחמים יוצאים להפוגות, אימונים, מנוחה והצטיידות. 

באיו"ש נעצרו מתחילת המלחמה על ידי צה"ל ושב"כ כ-2,000 מבוקשים, יותר מ-1,100 מהם שייכים לחמאס. אתמול עצרו כוחות צה"ל 20 מבוקשים במסגרת סיכולי טרור בשכם ובכפר נעמה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית