אתגר לתעשיות הישראליות: KONGSBERG מפתחת טיל ים-ים על קולי 

"פרויקט הטילים החדש יבטיח שנורווגיה תשמור על מעמדה כמובילה עולמית״, אמר אייריק לי, נשיא Kongsberg Defence & Aerospace

Illustration of 3SM (Kongsberg image)

 

KONGSBERG, מפתחת טיל התקיפה הימי (NSM) תיקח את התפקיד המוביל בפיתוח טיל תקיפה ימי חדש, על קולי, שישלים את ה-NSM, אמר משרד ההגנה הנורבגי בהצהרה. הטיל החדש יהיה ידוע בשם SuperSonic Strike Missile (3SM) Tyrfing והוא אמור להיות מוכן ב-2035.

"פיתוח הטילים הנורבגיים הוא סיפור הצלחה. התעשייה הביטחונית הנורבגית, עם KONGSBERG בחזית, בעלת מומחיות ייחודית ומייצרת טילים ברמה עולמית. הפרויקט ימשיך להרחיב את המומחיות החשובה מבחינה אסטרטגית, כך שנוכל להמשיך ולפתח טילים אטרקטיביים למדינות נאט"ו ולבעלי ברית קרובים", אמר שר ההגנה, Bjørn Arild Gram.

"פרויקט הטילים החדש יבטיח שנורווגיה תשמור על מעמדה כמובילה עולמית בייצור טילים, על בסיס שיתוף פעולה חלק בין תעשייה, ממשלות ומחקר. הפרויקט ייצור מקומות עבודה נורבגיים חדשים, תוך שהוא מציע לנורבגיה ולבנות בריתה יכולות הגנה משופרות", אמר אייריק לי, נשיא Kongsberg Defence & Aerospace.

ה-NSM של היום פותח בתחילת שנות ה-2000 ונמסר לכוחות המזוינים הנורבגיים משנת 2011 עד 2015. כיום, הטיל נבחר על ידי 13 מדינות. פיתוח הטיל החדש הוא פרויקט שיתופי בין נורבגיה לגרמניה ומתוכנן להיפרס על כלי שיט בשתי המדינות.

הממשלה מציעה ליזום ולהשלים את שלב התכנון הראשוני של הפרויקט, לפני שתחזור לפרלמנט הנורבגי עם המלצה להמשך הפרויקט.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית