BrandShield הישראלית: עלות מתקפת סייבר ממוצעת כ-2.1 מיליון דולר

חברת הסייבר הישראלית, BrandShield חושפת את דו"ח הונאות הסייבר שלה ומגלה כי החברות האירופאיות חשופות יותר מאלה האמריקאיות 

ב-2023 הפסדי המשק העולמי בעקבות פשעי סייבר הוערכו בכ-8 טריליון דולר. BrandShield, חברה ישראלית העוסקת בתחום טיפול בסיכונים דיגיטליים, מפרסמת את דו"ח הונאות הסייבר השנתי שלה. הדו"ח חושף כיצד החברות מתמודדות עם ההפסדים הכספיים של הונאות הסייבר, וסוקר מאיזה איום דיגיטלי הן חוששות במיוחד.  

"הדו"ח שלנו מחזק את הטענה כי התחכום של פושעי הסייבר רק הולך וגדל, וכמו כן גם מגוון האיומים על החברות ברחבי העולם", אומר יואב קרן, מנכ"ל BrandShield.

"אנו מקווים כי התובנות החדשות על הסיכונים המרכזיים והשפעתם על חברות ולקוחותיהן, יביאו אותן לקבל החלטות מושכלות על שיטות העבודה ולאמץ גישות חדשות להפחתת סיכונים".  

עלות מתקפת סייבר: 2.1 מיליון דולר

הדו"ח חושף כי ההפסד הממוצע למתקפת סייבר בודדת הוא לא פחות מ-2.1 מיליון דולר. אם אנו מפרידים בין חברות גדולות (עם למעלה מ-1,000 עובדים) וחברות קטנות יותר (עם פחות מ-1,000 עובדים), הנזקים הממוצעים לכל קבוצה הם 2.5 מיליון דולר ו-1.8 מיליון דולר בהתאמה. 

ככלל, 70% מהחברות בעולם מפסידות לפחות מיליון דולר בכל מתקפה כזאת. בהסתכלות גיאוגרפית, החברות האירופאיות סופגות הפסדים כספיים גדולים יותר בממוצע. 81% מהחברות האירופאיות הפסידו למעלה ממיליון דולר לכל מתקפת סייבר, בעוד רק 64% מהחברות האמריקאיות עונות על מדד זה. 

רק 6% מהחברות לא נפגעו מהתקפות סייבר

רק 6% מהמשיבים דיווחו כי לא חוו מתקפת סייבר הקשורה בסיכונים דיגיטליים מאז 2020. הקטגוריות המובילות של התקפות סייבר בסיכון דיגיטלי מאז 2020 הן כדלקמן: התחזות למותג  38%. תוכנות כופר -  37%. התחזות מנהלים 35%. תוכנות זדוניות ברשת – 34%. write interruption – 29%. אתרי "פישינג" והונאה – 27%. 

כשמדברים על תקציבים, כ-92% מהחברות מתכננות להגדיל את תקציבי אבטחת הסייבר שלהן לשנת 2024, וזאת על אף הירידה הצפויה בתקציביהן הכלליים לשנה זאת. 

החברות תופסות את האיומים החיצוניים כדאגה המרכזית שלהן (23%) ואחריה אבטחת רשת (17%) ואבטחת ענן (17%). 

המחקר ציין כי מבין שלושת המגזרים שנבדקו, חברות במגזר השירותים הפיננסיים צפויות להגדיל את תקציבן (32%) ואחריהן פיתוח תוכנה (31%) וקמעונאות ומסחר אלקטרוני (29%).

אפליקציות לנייד – החשש המרכזי

על רקע הופעת כלי הבינה המלאכותית החדשים והתחכום ההולך וגדל של פושעי סייבר, ניכר כי החברות רואות ביישומי הטלפון הנייד כסיכון האבטחה המרכזי. 

על פי הדו״ח, האיומים החיצוניים המדאיגים ביותר עבור CISOs הם: אפליקציות לנייד  20%. הונאות מטבעות קריפטו - 18%. התחזות לרשתות חברתיות 17%. אתרי "פישינג" והונאה – 15%. הונאות NFT 10%. מודעות בתשלום  10%. הונאות Metaverse –  10%. 


 *הדו"ח סקר 200 מנהלי אבטחת מידע ראשיים ברחבי ארה"ב, בריטניה ואירופה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית